Connect with us

Actueel

Roos Reedijk onder vuur om spuuglelijke badkamer in Kopen Zonder Kijken

Avatar foto

Published

op

Kopen Zonder Kijken: Rode badkamer van Roos Reedijk zorgt voor woedende reacties – ‘Wat dacht je, Roos?!’

De tweede aflevering van het nieuwe seizoen van Kopen Zonder Kijken zorgde opnieuw voor volle huiskamers én verhitte discussies op social media. Dit keer draaide het allemaal om Leroy en Saskia, een Amsterdams stel dat hoopte op een betaalbare eengezinswoning binnen de ring van hun geliefde hoofdstad. Maar hun zoektocht liep anders dan gehoopt. Van teleurstelling en tranen tot een felrode badkamer die het halve internet over zich heen kreeg: dit was er allemaal aan de hand.

Onmogelijke opdracht

Een woning vinden in Amsterdam met een budget van 350.000 euro? Volgens makelaar Alex van Keulen is dat inmiddels bijna een utopie. En toch proberen Leroy en Saskia het. Het stel droomt van een huis met meerdere slaapkamers, het liefst in de stad waar ze zich thuis voelen. “Amsterdam is onze stad,” aldus Leroy, die zich zichtbaar ongemakkelijk voelt bij het idee de hoofdstad te verlaten. “Ik kom eigenlijk nooit buiten de ring.”

Alex ziet echter al snel dat hun wensen niet matchen met de huidige huizenmarkt. Een budget van 3,5 ton betekent in de Randstad vooral concessies doen, veel concessies. Zaandam? Amstelveen? Purmerend dan misschien? Alex is duidelijk: “Zelfs daar gaan we het lastig krijgen.” De makelaar probeert het stel met beide benen op de grond te zetten. “Wat vinden jullie belangrijker? De locatie of überhaupt een plek op de woningmarkt?”

Tranen en frustratie

Saskia, zichtbaar aangedaan door de realiteit van de woningmarkt, houdt het niet droog. “Het voelt alsof we aan de andere kant van de wereld gaan wonen,” snikt ze. Ze had gehoopt op een toekomst dichtbij vrienden, werk en familie. Ook Leroy zucht diep: “Misschien moeten we dan maar weer gaan huren.” Maar opgeven? Dat past niet bij het team van Kopen Zonder Kijken.

Van Amsterdam naar Lelystad

De oplossing wordt uiteindelijk gevonden in Lelystad. Een plek die voor het stel aanvoelt als een wereldreis verwijderd van hun geliefde hoofdstad. Toch besluit het stel, ondanks hun teleurstelling, het avontuur aan te gaan. Alex weet namelijk een nette eengezinswoning te bemachtigen. En hoewel het enthousiasme bij de eerste bezichtiging niet van de muren spat, is er nog hoop. “Ik hoopte eigenlijk op het vierde huis,” zegt Leroy ietwat zuur, doelend op de selectie van woningen die hij niet te zien kreeg.

De grote metamorfose

Dan is het tijd voor de vertrouwde handen van klusbaas Bob Sikkes en styliste Roos Reedijk om hun magie te laten werken. Roos duikt zoals altijd in de wensen en behoeften van het stel – althans, vooral in die van Saskia, zo zal later blijken. Het interieur wordt volledig vernieuwd en aangepast aan de levensfase van het stel, dat duidelijk opnieuw samen een toekomst wil opbouwen.

Tijdens de grote onthulling is er bewondering voor het vakwerk van Bob. De keuken is prachtig, de woonkamer sfeervol. Maar zodra de badkamer in beeld komt, slaat de stemming bij de kijkers om.

De rode badkamer: ‘Een kleurenbom waar niemand om vroeg’

Waar kijkers op X (voorheen Twitter) doorgaans verdeeld reageren op keuzes van styliste Roos Reedijk, lijkt er dit keer een zeldzame vorm van eenheid. Die badkamer – volledig uitgevoerd in felrode tegels – valt absoluut niet in de smaak. “Ossenrood, serieus?!” klinkt het. Iemand schrijft: “Het is misdadig om zo’n spuuglelijke badkamer te ontwerpen als je je beroep maakt van binnenhuisarchitectuur.”

De kritiek richt zich ook op het feit dat Roos zich volgens velen alleen op Saskia heeft gericht. “Waarom heeft Roos de wensen van Leroy compleet genegeerd?” vraagt een kijker zich af. “Hij zei letterlijk dat hij níet van felle kleuren houdt.”

Een ander vat de situatie bondig samen: “Roos is kleurenblind, dat moet wel.”

Online kritiek zwelt aan

Op social media is het een stortvloed aan reacties. Sommige kijkers spreken hun teleurstelling uit in de vorm van humor, anderen zijn ronduit boos. Een greep uit de reacties:

  • “Waarom moet het altijd zo hysterisch? Je kunt ook stijlvol én warm inrichten.”

  • “Roos heeft duidelijk alleen Saskia gesproken. Arme Leroy.”

  • “Die badkamer gaat over een jaar gegarandeerd opnieuw verbouwd worden.”

Toch zijn er ook fans van de felle stijl. Een enkeling verdedigt Roos’ keuze met: “Je moet lef hebben om dit te doen, en dat heeft ze. Ik vind het wel wat hebben.”

Martijn Krabbé: laatste seizoen

Naast het interieur en de woonkeuzes, hing er nog een ander sentiment boven de aflevering: het afscheid van presentator Martijn Krabbé. Dit seizoen is zijn laatste als vaste host van Kopen Zonder Kijken. Martijn is onlosmakelijk verbonden met het succes van het programma en zijn kenmerkende voice-over zorgt al jaren voor de nodige luchtigheid én rake observaties.

In de aflevering zelf was hij slechts beperkt te zien. De meeste presentatie werd overgelaten aan Alex, Bob en Roos. Aan het einde verscheen er nog wel een persoonlijke brief van Martijn aan het stel. En hoewel de focus dit keer op de woning lag, voelde zijn afwezigheid als een voorproefje op een onvermijdelijk afscheid.

De redactie van Veronica Superguide riep onlangs op om de vaste experts – Alex, Bob en Roos – als presentatieteam naar voren te schuiven. “De kijker voelt een band met deze drie. Zij kennen de kandidaten, bouwen een relatie op, en hebben bewezen het programma te kunnen dragen,” aldus mediajournalist Robin Heerkens.

Eindconclusie: liefde, kritiek en een rode douche

De aflevering van Kopen Zonder Kijken met Leroy en Saskia had alle ingrediënten van een klassieker: hoge verwachtingen, onmogelijke eisen, emotionele uitspattingen, een scherpe makelaar, knap kluswerk van Bob en – jawel – een binnenhuisarchitect die de gemoederen flink wist op te schudden.

De rode badkamer zal de geschiedenisboeken in gaan als één van de meest besproken interieuropties uit de serie, en of dat positief is, valt te betwijfelen. Toch blijft de kracht van het programma overeind: het laat zien wat er mogelijk is met vertrouwen, vakmanschap en een flinke dosis lef.

En over lef gesproken: laten we hopen dat Leroy en Saskia uiteindelijk wél wennen aan hun nieuwe woning. Of ze de badkamer laten zoals hij is? Dat zal de tijd leren. Eén ding is zeker: Nederland heeft weer iets om over te praten.

Actueel

Delta-verkoper zorgt opnieuw voor ophef: Shock om wat hij aan de deur tegen meisje (13) zegt

Avatar foto

Published

op

Nieuwe video van deur-aan-deurverkoper zet Delta opnieuw in het middelpunt van de aandacht

Een nieuwe video van de inmiddels veelbesproken Delta-deur-aan-deurverkoper zorgt opnieuw voor talloze reacties op sociale media. De man werd eerder landelijk bekend door zijn opvallende en dwingende stijl, waarin de inmiddels beruchte uitspraak “Broer, wil je overstappen of niet?” centraal stond. Nu er opnieuw beelden zijn opgedoken waarin dezelfde verkoper aan de deur staat, lijkt het onderwerp opnieuw op te waaien en te zorgen voor veel gesprekken in buurten door het hele land.

De nieuwe video bevestigt voor veel kijkers wat zij al dachten: de verkoper trekt al langere tijd met dezelfde energieke, maar door sommigen als intimiderend ervaren manier door Nederlandse woonwijken. Het moment waarin hij bij een 13-jarig meisje aan de deur verschijnt, maakt extra veel los.


Nieuwe beelden zorgen voor onrust

De recent gedeelde video komt van een gezin uit het midden van Nederland. De moeder van het gezin was op het moment van aanbellen niet thuis, waardoor de 13-jarige dochter de deur opendeed. Via de deurbelcamera is duidelijk te zien hoe de verkoper meteen begint met een haast gehaaste introductie. Hij vraagt in gebrekkig Nederlands of de ouders thuis zijn en zegt dat hij “even voor het internet” komt.

Ondanks het feit dat het meisje duidelijk aangeeft dat haar ouders er niet zijn, blijft de man voor de deur staan. Hij wiebelt heen en weer, herhaalt meerdere keren luid het woord “broer” en vraagt vervolgens: “Wil je overstappen ja of nee?”

Voor veel kijkers voelt dat moment ongemakkelijk, juist omdat het meisje alleen thuis is. Online wordt benadrukt dat kinderen zich in zo’n situatie overvallen kunnen voelen. Sommige kijkers geven aan dat ze vinden dat een verkoper zich bewust moet zijn van dit soort situaties, vooral wanneer er geen volwassene aanwezig is.


Buurtbewoners herkennen de man meteen

De buurt reageert opvallend eensgezind: verschillende bewoners herkennen de verkoper direct als dezelfde persoon uit de video die eerder viral ging. Meerdere mensen melden dat hij de afgelopen weken bij diverse huizen in de straat heeft aangebeld.

Een bewoner vertelt:

“Hij heeft hier minstens bij zes of zeven huizen gestaan. Je herkent hem direct aan zijn manier van praten en hoe hij staat te wachten.”

Een andere buurtbewoner deelt dat de man bij hem aanbelde, terwijl hij op zijn tablet druk bezig was met het intikken van gegevens. De verkoper zou daarbij gezegd hebben dat overstappen “toch wel verstandig zou zijn, omdat alles anders veel duurder zou worden”.

Toen de bewoner aangaf al glasvezel te hebben, zou de verkoper licht geïrriteerd hebben gereageerd met de woorden: “Ja joh, succes ermee.”

Voor veel mensen voelt de conversatiestijl van de verkoper ongemakkelijk. In de video is ook te zien dat hij een klein dansachtig wiebeldansje maakt terwijl hij wacht. Hoewel het moment door sommigen humoristisch wordt omschreven, vinden anderen het juist ongepast en een tikkeltje “eng”.


Herinnering aan de eerste virale video

De verkoper werd een bekende verschijning nadat een eerdere video – waarin hij met stevige directheid om een overstap vraagt – massaal werd gedeeld op TikTok, Instagram en X. De uitspraak “Broer, wil je overstappen of niet?” groeide uit tot een meme, complete met remixvideo’s, imitaties en talloze reacties.

Hoewel de video voor sommige kijkers grappig bedoeld was, zorgde het ook voor zorgen over verkoopmethodes en de vraag hoe ver deur-aan-deurverkopers mogen gaan in hun benadering. De nieuwe beelden lijken die discussie opnieuw aan te wakkeren.


Delta reageert: ‘Dit past absoluut niet bij ons’

Delta, het bedrijf waarvan de verkoper in naam diensten zou verkopen, laat in een nieuwe verklaring aan het AD weten “diep geschokt” te zijn door de nieuwe video’s.

Een woordvoerder benadrukt dat deze vorm van benadering niet aansluit bij hoe het bedrijf wil communiceren:

“Dit past absoluut niet bij de vriendelijke en respectvolle manier waarop wij willen dat klanten worden benaderd.”

Volgens Delta is er direct contact opgenomen met het externe verkoopbureau dat verantwoordelijk is voor de inzet van deur-aan-deurverkopers. Het bedrijf zegt dat er “passende maatregelen” zijn genomen, maar vanwege privacywetgeving kan Delta niet concreet aangeven om welke maatregelen het gaat.

Dat zorgt bij sommige volgers voor vragen. Ze willen weten of de verkoper nog steeds actief is, of dat hij voorlopig niet meer namens Delta langs de deuren gaat. Het bedrijf laat echter niets los over de persoonlijke situatie van de man in kwestie.

@radio_veronica

Afgelopen week ging deze Delta-verkoper viral door zijn nogal bijzondere manier van mensen overtuigen om over te stappen. De buurvrouw van luisteraar Marjolein had de verkoper ook voor haar deur… 🫣

♬ origineel geluid – Radio Veronica


Meldingen stromen binnen uit heel Nederland

De discussie blijft niet beperkt tot één wijk. Inmiddels melden mensen uit allerlei regio’s dat zij dezelfde man hebben gezien. Op Facebook delen tientallen gebruikers hun ervaringen, vaak met opvallend vergelijkbare verhalen.

Een van de reacties luidt:

“Hij was twee weken geleden bij ons aan de deur. Hij zei dat Ziggo binnenkort zou verdwijnen en dat iedereen verplicht naar glasvezel moest. Dat klopte natuurlijk helemaal niet.”

Meerdere bewoners benadrukken dat de man met zelfvertrouwen praat en soms informatie deelt die niet altijd juist lijkt te zijn. Voor veel mensen voelt dat alsof er druk wordt gezet om snel een beslissing te nemen, terwijl ze dat niet willen.


Kritiek op agressieve verkoopmethodes al langer aanwezig

De situatie staat niet op zichzelf. In verschillende delen van Nederland klagen inwoners al langer over deur-aan-deurteams die namens Delta, of andere providers, actief zijn. Vooral in drukke woonwijken ervaren bewoners dat verkopers regelmatig, soms zelfs meerdere keren per avond, aanbellen.

Een vrouw uit de Randstad vertelt:

“Zelfs met een nee-nee-sticker blijven ze aanbellen. Dan zeggen ze doodleuk dat het geen verkoopgesprek is maar een ‘informatieronde’. Dat voelt niet eerlijk.”

Delta erkent in haar verklaring dat het hier “volledig mis is gegaan” en belooft dat er strenger toezicht komt op de externe verkooppartner die deze verkopers inzet. Het bedrijf roept mensen die zich ongemakkelijk hebben gevoeld of zich onder druk gezet voelden op om zich te melden. Delta zegt persoonlijk contact aan te bieden om excuses te maken.


Waarom bedrijven vaak externe verkoopteams inzetten

Het gebruik van externe verkoopbureaus is in Nederland niet uniek. Veel bedrijven in de energie- en telecomsector werken met externe teams die op provisiebasis werken. Hoe meer klanten zij binnenhalen, hoe aantrekkelijker dat voor hen kan zijn.

Dat resulteert soms in verkoopmethodes die als te direct worden ervaren. Waar sommige verkopers vriendelijk en duidelijk zijn, zijn er anderen die vanwege tijdsdruk of prestatiedruk te ver gaan in hun pogingen om klanten te overtuigen.

Delta geeft aan dat het doel van hun deur-aan-deurcampagnes is om mensen “op een enthousiaste en transparante manier” kennis te laten maken met hun netwerk. Maar bij de huidige situatie is dat volgens het bedrijf niet geslaagd.


Een video die het hele land bezighoudt

Binnen enkele dagen is de nieuwste video al richting de half miljoen weergaven gegaan. In talloze appgroepen, buurtchats, socialmediapagina’s en fora wordt erover gesproken. Veel mensen delen het als waarschuwing, anderen puur omdat ze de bijzondere manier van communiceren opvallend of ongemakkelijk vinden.

Ondertussen blijft de vraag hangen: hoe gaat Delta om met het vertrouwen dat beschadigd is? En welke maatregelen worden er daadwerkelijk genomen om herhaling te voorkomen?

Dat de video veel aandacht genereert, staat vast. Maar voor Delta is het waarschijnlijk niet de vorm van publiciteit waarop het bedrijf had gehoopt.


Conclusie: discussie over verkoopmethodes is nog lang niet klaar

De nieuwe beelden hebben opnieuw aangewakkerd hoe gevoelig het onderwerp van huis-aan-huisverkoop ligt in Nederland. Bewoners willen duidelijkheid, transparantie en een vriendelijke benadering — en vooral géén druk.

Delta belooft beterschap, maar veel mensen wachten af hoe de situatie zich ontwikkelt en of de werkwijze van het verkoopbureau daadwerkelijk verandert.

Eén ding staat vast: de deur-aan-deurverkoper die het internet stormenderhand veroverde, heeft Nederland in ieder geval duidelijk gemaakt dat verkoopmethodes anno 2025 kritisch worden bekeken. En dat die aandacht, zelfs als het viral gaat, niet altijd positief hoeft uit te pakken voor een bedrijf.

Continue Reading

Trending

  • Actueel12 maanden geleden

    Hardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’

  • Actueel11 maanden geleden

    Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien

  • Actueel11 maanden geleden

    Martijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’

  • Actueel10 maanden geleden

    Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald

  • Actueel11 maanden geleden

    André Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg

  • Actueel11 maanden geleden

    Volgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔

  • Actueel10 maanden geleden

    Ophef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg

  • Actueel11 maanden geleden

    Zangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten