Actueel
Publiekslieveling wint The Tribute: Battle of the Bands 2025 🥁🏆
De Bruno Mars-tributeband Treasure mag zich de grote winnaar noemen van The Tribute: Battle of the Bands 2025. Wat hun overwinning extra bijzonder maakt, is dat de band pas anderhalve week voor de show werd opgericht. Toch wist de achtkoppige formatie vanaf de eerste aflevering indruk te maken op zowel de jury als het publiek.
Met een combinatie van energieke optredens en emotionele ballads wisten ze de harten van de kijkers te veroveren. In de finale kregen ze maar liefst drie tienen van de jury en een 9,1 van het publiek, wat hun overwinning bezegelde.
Overwinningsroes en een nieuw leven
Leadzanger Steve Smits kan het nog nauwelijks geloven. “We stonden allemaal perplex,” vertelt hij enthousiast. “Door de adrenaline hebben we bijna niets van die avond bewust meegemaakt. Het was gewoon een black-out.” Nu de overwinning achter de rug is, maakt de overwinningsroes plaats voor een druk bestaan, waarin de band zich voorbereidt op een reeks optredens.

Sinds hun overwinning is het leven van Steve en zijn bandleden drastisch veranderd. Ze worden op straat herkend en krijgen steeds meer aandacht. “We gingen laatst naar een show van BeeGees Forever (winnaar van vorig jaar, nu MainCourse), en daar moesten we met begeleiding naar binnen en buiten omdat we anders niet wegkwamen,” vertelt Steve.
Naast zijn muzikale carrière werkt Steve als specialistisch begeleider, waar hij mensen helpt die het moeilijk hebben in het leven. De combinatie met zijn opkomende artiestenbestaan wordt steeds lastiger. “Ik probeer de balans te houden, maar het wordt misschien te veel,” zegt hij eerlijk. Toch geniet hij volop van de kansen die Treasure nu krijgt.
Van The Voice naar The Tribute
Steve heeft eerder meegedaan aan The Voice of Holland, in het seizoen dat uiteindelijk werd gecanceld. “Toen heb ik gezegd: ik ga geen tv-shows meer doen,” geeft hij toe. Toch bracht het lot hem bij The Tribute.
“Het contrast met mijn vorige tv-ervaring was gigantisch. Talpa heeft ons geweldig behandeld. We kregen alle vrijheid en mochten helemaal onszelf zijn.”

De inschrijving voor The Tribute begon heel spontaan. Steve besprak met een muzikant het idee om een Bruno Mars-band te starten. Toen hun drummer enthousiast instemde, schreven ze zich in. “De ochtend na de aanmelding werd ik al gebeld door de programmamakers. Ze vroegen of ik mee wilde doen,” vertelt Steve.
Een band vormen in recordtempo
De grootste uitdaging was het vormen van een complete band in slechts anderhalve week. Steve verzamelde muzikanten via via. “Ik heb onder elke rots iemand vandaan getrokken en zo ontstond deze groep,” lacht hij.
Door intensieve repetities stond Treasure in korte tijd als een solide band op het podium. De oorspronkelijk beoogde drummer kon niet meedoen, waarna Steve uitkwam bij Myron. Hij kreeg tijdens de show veel lof van jurylid Cesar Zuiderwijk. “Hij wordt gewoon de beste drummer van Nederland,” prijst Steve hem.
Weet Bruno Mars van hun bestaan?
Voor Steve heeft het werk van Bruno Mars altijd een speciale betekenis gehad. “In de Indonesisch-Molukse cultuur houden we van soul en funk. Bruno Mars past daar perfect in,” legt hij uit. De kans dat de Amerikaanse superster de band kent, is best aanwezig.

“Er is een Bruno Mars-fanpage op Instagram die ons vaak post. De producers van het 24K Magic-album reageren daar ook op. Dus ja, hij zou van ons bestaan kunnen weten.” Als Steve de kans krijgt om Bruno Mars één vraag te stellen, hoeft hij niet lang na te denken: “Mag ik zangles van jou? Dat zou echt supervet zijn.”
Toekomstplannen: eigen muziek en grote podia
De toekomst van Treasure belooft druk en veelbelovend te worden. “We willen eigen muziek maken, maar wel in de stijl van Bruno Mars,” zegt Steve. De komende tijd staat in het teken van een clubtour, een theatertour en een promotietour.
“We willen echt in de grote zalen staan: Gelredome, Ahoy en natuurlijk de Ziggo Dome.”
Een nog grotere droom is een tour in Azië. “We willen laten zien dat wij als Aziatische Nederlanders terugkeren naar onze roots,” zegt Steve gedreven.
Hij heeft ook een boodschap voor andere opkomende bands: “Als je liefde hebt voor een bepaalde artiest, is The Tribute: Battle of the Bands de juiste plek om dat te laten horen.”
Actueel
KNMI slaat opnieuw alarm: zware weerwaarschuwing afgegeven

Nederland beleeft vandaag een uitzonderlijke weerdag. Voor het eerst heeft het KNMI code rood afgegeven vanwege extreme hitte. In grote delen van het land lopen de temperaturen op tot ver boven de 35 graden, terwijl in het zuidoosten lokaal zelfs de 40 graden kan worden aangetikt. Daarmee behoort deze dag tot de heetste junidagen die ooit zijn gemeten.
Historische hitte
Van noord tot zuid stijgt het kwik vandaag fors. In veel regio’s wordt het tussen de 35 en 40 graden. Vooral in het zuiden en zuidoosten kan de temperatuur lokaal de grens van 40 graden bereiken.
Naast de extreme hitte schijnt de zon volop. Er is slechts wat sluierbewolking aanwezig en de zwakke tot matige wind zorgt nauwelijks voor verkoeling. Daardoor voelt het buiten nog warmer aan dan de thermometer aangeeft.
Het KNMI waarschuwt nadrukkelijk voor gezondheidsrisico’s. Mensen wordt geadviseerd zware lichamelijke inspanning te vermijden, voldoende water te drinken en waar mogelijk de schaduw of een koele ruimte op te zoeken. Ook is het belangrijk de huid goed te beschermen tegen de felle zon, omdat verbranding al binnen korte tijd kan optreden.
Grote gevolgen door code rood
De uitzonderlijke weersituatie heeft inmiddels grote gevolgen. Diverse evenementen zijn uit voorzorg afgelast of aangepast. Ook festival Deqon heeft maatregelen moeten nemen vanwege de extreme omstandigheden.
Daarnaast riep minister Van Aartsen werkgevers op om werknemers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Die oproep kwam echter pas later op de ochtend, toen veel mensen hun werkdag al waren begonnen, waardoor de praktische impact beperkt bleef.
Van tropische hitte naar zwaar onweer
Meteorologen wijzen erop dat zulke extreme hitte vaak eindigt met stevige onweersbuien. Dat scenario lijkt zich ook deze keer te gaan voltrekken.
Voor vanavond geldt in een aantal provincies al code geel vanwege onweersbuien die gepaard kunnen gaan met stevige regenval, hagel en windstoten.

Morgenavond neemt het risico verder toe
Voor morgenavond verwacht het KNMI een veel grotere weersomslag. Daarom is inmiddels voor het hele land code geel afgegeven vanwege de kans op zwaar onweer.
Volgens de verwachting kunnen zich krachtige onweersbuien ontwikkelen die lokaal veel regen in korte tijd brengen. Daarnaast bestaat er kans op grote hagelstenen en windstoten tot ongeveer 100 kilometer per uur.
Kans op schade en wateroverlast
Door de combinatie van zware regen, hagel en harde wind bestaat het risico op flinke overlast. Takken en bomen kunnen afbreken of omwaaien, terwijl straten en tunnels in korte tijd onder water kunnen lopen wanneer de buien veel neerslag achterlaten.
Ook het verkeer kan hinder ondervinden van de plotselinge weersomslag. Door hevige regen neemt het zicht sterk af en kunnen wegen glad worden.
Wees voorbereid
Na een dag met recordhoge temperaturen lijkt Nederland zich dus op te moeten maken voor een compleet ander weertype. Wie vandaag of morgen de weg op gaat of buitenactiviteiten heeft gepland, doet er verstandig aan de actuele weersverwachtingen goed in de gaten te houden.
Na de uitzonderlijke hitte kan het weer namelijk binnen korte tijd omslaan naar stevige onweersbuien met potentieel gevaarlijke omstandigheden. Daarom adviseren de autoriteiten om waakzaam te blijven en waarschuwingen van het KNMI op te volgen.
-
Actueel1 jaar agoHardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’
-
Actueel1 jaar agoJutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien
-
Actueel1 jaar agoMartijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’
-
Actueel1 jaar agoKijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald
-
Actueel1 jaar agoAndré Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg
-
Actueel1 jaar agoOphef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg
-
Actueel1 jaar agoVolgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔
-
Actueel1 jaar agoZangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten