Connect with us

Actueel

Publiekslieveling wint The Tribute: Battle of the Bands 2025 🥁🏆

Published

on

De Bruno Mars-tributeband Treasure mag zich de grote winnaar noemen van The Tribute: Battle of the Bands 2025. Wat hun overwinning extra bijzonder maakt, is dat de band pas anderhalve week voor de show werd opgericht. Toch wist de achtkoppige formatie vanaf de eerste aflevering indruk te maken op zowel de jury als het publiek.

Met een combinatie van energieke optredens en emotionele ballads wisten ze de harten van de kijkers te veroveren. In de finale kregen ze maar liefst drie tienen van de jury en een 9,1 van het publiek, wat hun overwinning bezegelde.

Overwinningsroes en een nieuw leven

Leadzanger Steve Smits kan het nog nauwelijks geloven. “We stonden allemaal perplex,” vertelt hij enthousiast. “Door de adrenaline hebben we bijna niets van die avond bewust meegemaakt. Het was gewoon een black-out.” Nu de overwinning achter de rug is, maakt de overwinningsroes plaats voor een druk bestaan, waarin de band zich voorbereidt op een reeks optredens.

Sinds hun overwinning is het leven van Steve en zijn bandleden drastisch veranderd. Ze worden op straat herkend en krijgen steeds meer aandacht. “We gingen laatst naar een show van BeeGees Forever (winnaar van vorig jaar, nu MainCourse), en daar moesten we met begeleiding naar binnen en buiten omdat we anders niet wegkwamen,” vertelt Steve.

Naast zijn muzikale carrière werkt Steve als specialistisch begeleider, waar hij mensen helpt die het moeilijk hebben in het leven. De combinatie met zijn opkomende artiestenbestaan wordt steeds lastiger. “Ik probeer de balans te houden, maar het wordt misschien te veel,” zegt hij eerlijk. Toch geniet hij volop van de kansen die Treasure nu krijgt.

Van The Voice naar The Tribute

Steve heeft eerder meegedaan aan The Voice of Holland, in het seizoen dat uiteindelijk werd gecanceld“Toen heb ik gezegd: ik ga geen tv-shows meer doen,” geeft hij toe. Toch bracht het lot hem bij The Tribute.

“Het contrast met mijn vorige tv-ervaring was gigantisch. Talpa heeft ons geweldig behandeld. We kregen alle vrijheid en mochten helemaal onszelf zijn.”

De inschrijving voor The Tribute begon heel spontaan. Steve besprak met een muzikant het idee om een Bruno Mars-band te starten. Toen hun drummer enthousiast instemde, schreven ze zich in. “De ochtend na de aanmelding werd ik al gebeld door de programmamakers. Ze vroegen of ik mee wilde doen,” vertelt Steve.

Een band vormen in recordtempo

De grootste uitdaging was het vormen van een complete band in slechts anderhalve week. Steve verzamelde muzikanten via via. “Ik heb onder elke rots iemand vandaan getrokken en zo ontstond deze groep,” lacht hij.

Door intensieve repetities stond Treasure in korte tijd als een solide band op het podium. De oorspronkelijk beoogde drummer kon niet meedoen, waarna Steve uitkwam bij Myron. Hij kreeg tijdens de show veel lof van jurylid Cesar Zuiderwijk“Hij wordt gewoon de beste drummer van Nederland,” prijst Steve hem.

Weet Bruno Mars van hun bestaan?

Voor Steve heeft het werk van Bruno Mars altijd een speciale betekenis gehad. “In de Indonesisch-Molukse cultuur houden we van soul en funk. Bruno Mars past daar perfect in,” legt hij uit. De kans dat de Amerikaanse superster de band kent, is best aanwezig.

“Er is een Bruno Mars-fanpage op Instagram die ons vaak post. De producers van het 24K Magic-album reageren daar ook op. Dus ja, hij zou van ons bestaan kunnen weten.” Als Steve de kans krijgt om Bruno Mars één vraag te stellen, hoeft hij niet lang na te denken: “Mag ik zangles van jou? Dat zou echt supervet zijn.”

Toekomstplannen: eigen muziek en grote podia

De toekomst van Treasure belooft druk en veelbelovend te worden. “We willen eigen muziek maken, maar wel in de stijl van Bruno Mars,” zegt Steve. De komende tijd staat in het teken van een clubtour, een theatertour en een promotietour.

“We willen echt in de grote zalen staan: Gelredome, Ahoy en natuurlijk de Ziggo Dome.”

Een nog grotere droom is een tour in Azië“We willen laten zien dat wij als Aziatische Nederlanders terugkeren naar onze roots,” zegt Steve gedreven.

Hij heeft ook een boodschap voor andere opkomende bands: “Als je liefde hebt voor een bepaalde artiest, is The Tribute: Battle of the Bands de juiste plek om dat te laten horen.”

Actueel

Vriendin van Cody Gakpo deelt intens triest nieuws: kindje van Oranje-speler overleden

Published

on

Cody Gakpo en zijn partner Noa van der Bij hebben verdrietig nieuws gedeeld. Via Instagram maakten zij bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. De emotionele boodschap leidde direct tot veel steunbetuigingen van fans, ploeggenoten en andere bekende sporters.

Emotioneel bericht op Instagram

Noa van der Bij deelde het aangrijpende nieuws zaterdagmiddag via haar Instagram-account.

“Met een gebroken hart delen we het verdrietige nieuws dat onze kleine jongen tijdens de zwangerschap is overleden. Dank jullie wel voor alle liefde en steun.”

In hetzelfde bericht onthulde ze ook de naam die zij en Cody voor hun zoontje hadden gekozen: Elijah Raphael Gakpo.

Bijzonder moment in de kerk

Naast het verdrietige nieuws vertelde Noa over een bijzonder moment dat veel betekenis voor haar en Cody kreeg.

Na het verlies gingen zij samen naar de kerk om een kaarsje aan te steken. Vervolgens bezochten ze met hun zoontje Samuel de speeltuin bij de kerk.

Daar ontmoetten ze een ander kindje dat dezelfde naam droeg als hun ongeboren zoon.

“Er was daar ook een jongetje dat Elijah heette. We zagen dat als een bijzonder teken. Het gaf ons het gevoel dat onze kleine jongen nooit ver weg is.”

Die woorden raakten veel mensen die het bericht lazen.

Steun uit de voetbalwereld

Kort na de bekendmaking stroomden de steunbetuigingen binnen. Fans, collega’s en volgers lieten massaal weten mee te leven met het gezin.

Veel reacties bevatten woorden van medeleven en steun voor Cody, Noa en hun familie in deze moeilijke periode.

3ET4W70 Netherland’s Cody Gakpo running forward with the ball during the FIFA World Cup 2026 Group F match between Netherlands and Sweden at Houston Stadium on June 20, 2026 in Houston, United States. (Photo by Torbjorn Tande/DeFodi Images)

Eerste zoon Samuel

Cody Gakpo en Noa van der Bij werden in april 2024 ouders van hun eerste zoon, Samuel.

Tijdens het WK in de Verenigde Staten waren Noa en Samuel regelmatig aanwezig om de Oranje-aanvaller te ondersteunen. Zo bezochten zij onder meer trainingen van het Nederlands elftal tijdens de familiedagen.

De beelden van het jonge gezin maakten destijds veel indruk bij supporters.

WK verloopt sportief succesvol

Ondanks het persoonlijke verdriet beleeft Gakpo sportief een sterk wereldkampioenschap.

De aanvaller was in de groepsfase belangrijk voor Oranje met twee doelpunten en een assist. Nederland sloot de poule af als groepswinnaar en plaatste zich daarmee voor de knock-outfase van het WK.

In de volgende ronde neemt het Nederlands elftal het op tegen Marokko.

Veel medeleven

Het nieuws over het verlies van het ongeboren kindje heeft veel losgemaakt. Op sociale media spreken duizenden mensen hun medeleven uit en wensen zij Cody Gakpo, Noa van der Bij, zoon Samuel en hun familie veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

Het gezin vraagt vooral om rust en bedankt iedereen voor de vele steunbetuigingen die zij inmiddels hebben ontvangen.

Bron: AD

Continue Reading

Trending

  • Actueel1 jaar ago

    Hardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’

  • Actueel1 jaar ago

    Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien

  • Actueel1 jaar ago

    Martijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’

  • Actueel1 jaar ago

    Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald

  • Actueel1 jaar ago

    André Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg

  • Actueel1 jaar ago

    Ophef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg

  • Actueel1 jaar ago

    Volgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔

  • Actueel1 jaar ago

    Zangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten