Actueel
John de Bever krijgt slaande ruzie met Wilfred Genee: ´Dit is niet mooi!´
In de nieuwste aflevering van Alles Voor De Show, de online serie van Shownieuws, hebben John de Bever en Kees Stevens hun mening gedeeld over het zangtalent van hun collega Wilfred Genee. Het duo sprak zich uit over de zangkwaliteiten van Wilfred, en de reacties zijn niet bepaald lovend.

John en Kees in de Spotlights
John en Kees waren deze week te gast bij het programma, waar ze een openhartig gesprek hadden over hun muzikale voorkeuren. John de Bever, altijd eerlijk en direct, liet zich uit over de zangkunsten van zijn partner Kees Stevens. “Kees zingt niet vals. Kees zingt wel beter dan Wilfred Genee,” was zijn uitspraak, die zowel verrassend als humoristisch overkwam. De uitspraak leidde tot gelach bij presentator Thom Goderie, die zichtbaar genoot van de opmerking.

Een Nuchtere Mening Over Wilfred Genee
Wanneer John werd gevraagd naar zijn mening over Wilfred Genee als zanger, was zijn antwoord duidelijk: “Ik vind het niks. Maar als hij dat leuk vindt, dan moet hij dat doen, natuurlijk. Ja, ik vind het niet mooi!” John voegde eraan toe dat hij zelf niet zou overwegen om te zingen in de publieke belangstelling, en zijn reactie bleek onmiskenbaar. “Ik zou dat niet doen,” zei hij stellig.

Kees Stevens Zet Zang in Perspectief
Kees Stevens reageerde nuchter op de kritiek. Hij liet weten dat hij het belangrijker vond dat Wilfred plezier had in zingen dan dat alles technisch perfect was. “Als hij daar lol in heeft… Ik vind dat mensen zó moeilijk doen in Nederland. Ook over mij, bijvoorbeeld,” zei Kees. Hij pleitte ervoor om mensen te laten genieten van hun passies, zelfs als anderen het niet altijd waarderen. “Laat ‘em lekker zingen, als hij dat nou leuk vindt. En als jij het niet leuk vindt, scrol dan lekker door!” aldus Kees, die de situatie luchtig benaderde.

John Blijft Realistisch
John, die meestal weinig doekjes om de waarheid windt, onderbrak Kees toch weer met een praktische opmerking: “Maar het is ook wel goed als je zelf ook weet dat het niet goed is. Dat het als leukigheid is.” John lijkt te twijfelen of Wilfred Genee zich bewust is van zijn beperkte zangtalent, en voegde er met een knipoog aan toe: “Hij zal toch niet denken dat ‘ie een goeie zanger is? Daar geloof ik niks van.”

Wilfred Genee: Welkom op het Podium
Ondanks de kritiek op Wilfred’s zangkwaliteiten, liet Kees weten dat Wilfred altijd welkom is om samen met hen op te treden. “Vorig jaar nodigden we Wilfred uit om met ons op te treden in Ahoy, maar toen had hij afgebeld,” zei Kees.

De reden hiervoor was het drukke schema van Wilfred. “Maar de volgende keer is hij zeker welkom,” vervolgde Kees, “Hélène Hendriks was d’r ook bij voor de gezelligheid, niet omdat ze zo goed kan zingen.” John gaf aan dat iedereen welkom is bij hen, ongeacht hun zangtalent, zolang ze maar bijdragen aan de gezelligheid.

Conclusie: Gezelligheid Voorop
De opmerkingen van John de Bever over Wilfred Genee’s zangtalent hebben voor een lach en veel discussie gezorgd. Terwijl John en Kees hun eerlijke meningen gaven, hielden ze de sfeer luchtig en benadrukten ze dat plezier en gezelligheid belangrijker zijn dan technische perfectie.

Of Wilfred Genee ooit de microfoon zal grijpen voor een optreden bij Alles Voor De Show is nog niet duidelijk, maar het is in ieder geval duidelijk dat de deur voor hem openstaat, zolang hij maar niet denkt dat hij de beste zanger ter wereld is.
Actueel
‘Knallende ruzie in Oranje-spelershotel na duel met Japan’

Het 2-2 gelijkspel van het Nederlands elftal tegen Japan op het WK 2026 blijft de gemoederen bezighouden. In de podcast Kick Off van De Telegraaf bespreken journalisten Mike Verweij en Valentijn Driessen uitgebreid de wedstrijd, waarbij vooral de tactische keuzes van bondscoach Ronald Koeman onderwerp van gesprek zijn.
Volgens beide journalisten gaf Oranje een overwinning uit handen in een wedstrijd waarin het lange tijd op koers leek te liggen voor drie punten.
Vraagtekens bij de wissels van Koeman
Vooral de wissels van Koeman kregen kritiek. Verweij stelt dat de aanpassingen in de tweede helft niet het gewenste effect hadden en mogelijk zelfs hebben bijgedragen aan het verlies van controle over de wedstrijd.
Volgens hem mag daar intern best kritisch naar gekeken worden.
“Ik hoop dat er spelers zijn die zich afvragen waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt”, aldus Verweij. Vooral het feit dat Nederland na de 2-1 voorsprong snelheid en diepgang verloor, roept volgens hem vragen op.
Ook Valentijn Driessen begrijpt de keuzes niet volledig. Volgens hem speelde Oranje juist in de kaart van Japan door aanvallende dreiging van het veld te halen op een moment dat de tegenstander risico’s moest nemen.
Gravenberch krijgt lof
Waar er kritiek klonk op bepaalde onderdelen van het spel, was er ook ruimte voor complimenten. Ryan Gravenberch werd door Verweij nadrukkelijk genoemd als een van de uitblinkers aan Nederlandse zijde.
De middenvelder verzorgde de assists bij zowel de openingstreffer van Virgil van Dijk als de tweede Nederlandse treffer van Crysencio Summerville.
Volgens Verweij krijgt Gravenberch niet altijd de waardering die hij verdient.
De Liverpool-middenvelder speelde volgens hem een belangrijke rol in het aanvalsspel van Oranje en liet zien waarom hij op het hoogste niveau actief is. Met twee assists leverde hij een directe bijdrage aan beide Nederlandse doelpunten.
Discussie over rol van aanvoerder Van Dijk
Ook aanvoerder Virgil van Dijk werd na afloop besproken. Niet vanwege zijn doelpunt, maar vanwege zijn analyse van de wedstrijd na het laatste fluitsignaal.
Driessen vond dat Van Dijk als leider van het elftal eerst naar de collectieve verantwoordelijkheid had moeten kijken voordat individuele fouten werden benoemd.
Volgens de journalist droegen meerdere spelers verantwoordelijkheid voor de tegentreffers van Japan en had Oranje als geheel beter moeten verdedigen op cruciale momenten.
Met name bij de gelijkmaker in de slotfase zag Driessen meerdere spelers tekortschieten, waardoor hij van mening is dat de focus niet uitsluitend op individuele situaties mag worden gelegd.
Oranje laat kansen liggen
Voor het Nederlands elftal voelt het gelijkspel tegen Japan als een gemiste kans. Oranje kwam tweemaal op voorsprong, maar slaagde er niet in om die voorsprong vast te houden.
Daardoor begint Nederland het WK met één punt, terwijl concurrenten in de groep mogelijk direct afstand kunnen nemen.
De komende dagen zal de technische staf analyseren waar het misging. Vooral de fase na de 2-1 voorsprong zal daarbij onder de loep worden genomen.
Focus op herstel
Ondanks de teleurstelling blijft alles nog mogelijk voor Oranje op dit wereldkampioenschap. Met twee groepswedstrijden te gaan heeft Nederland nog volop kansen om zich te plaatsen voor de volgende ronde.
Wel is duidelijk dat de discussie over tactiek, wissels en leiderschap voorlopig nog niet zal verstommen. De wedstrijd tegen Japan heeft voldoende stof doen opwaaien om de komende dagen onderwerp van gesprek te blijven binnen en buiten het spelerskamp.
-
Actueel1 jaar agoHardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’
-
Actueel1 jaar agoJutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien
-
Actueel1 jaar agoMartijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’
-
Actueel1 jaar agoKijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald
-
Actueel1 jaar agoAndré Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg
-
Actueel1 jaar agoOphef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg
-
Actueel1 jaar agoVolgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔
-
Actueel1 jaar agoZangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten