Connect with us

Actueel

Deze vrouwelijke BN´er weigert Maarten van Rossem op te volgen bij de Slimste Mens

Published

on

Nu Herman van der Zandt het stokje van Philip Freriks overneemt als presentator van De Slimste Mens, blijft één grote vraag over: wie volgt Maarten van Rossem op? Operazangeres Francis van Broekhuizen werd genoemd als een topfavoriet, maar heeft nu laten weten dat zij het niet wordt. “Ik wil niet elke dag op tv,” aldus Francis.



 

Definitief afgeschreven

In Goedemorgen Nederland probeerde presentatrice Welmoed Sijtsma een scoop te ontfutselen. “Zijn jij en Herman van der Zandt al goed op elkaar ingespeeld?”, vroeg ze, doelend op de nieuwe dynamiek binnen het programma. Francis was direct duidelijk: “Ik word het niet. Ik wil niet elke dag op tv.”

De operazangeres bevestigde dat ze inderdaad benaderd is door KRO-NCRV en gesprekken heeft gevoerd, maar ze maakte al snel duidelijk dat een vaste plek als jurylid niets voor haar is.



“Dat wordt te veel voor de mensen. Ik heb dat heel duidelijk aangegeven. Ik vind het programma leuk, maar ik ben liever een kandidaat.”

Wie dan wel?

Met Francis uit de race blijft de grote vraag: wie durft in de schoenen van Maarten van Rossem te stappen? Namen als Donny Ronny, Ivo Niehe, Diederik Jekel en Rob Kemps circuleren al een tijdje.

Maarten zelf heeft zelfs laten doorschemeren dat Johan Derksen een interessante keuze zou zijn. Of de Vandaag Inside-ster hier oren naar heeft, is nog maar de vraag.

De opvolger van Maarten blijft voorlopig een mysterie. Eén ding is zeker: het nieuwe seizoen van De Slimste Mens krijgt een flinke makeover.

Actueel

‘Knallende ruzie in Oranje-spelershotel na duel met Japan’

Published

on

Het 2-2 gelijkspel van het Nederlands elftal tegen Japan op het WK 2026 blijft de gemoederen bezighouden. In de podcast Kick Off van De Telegraaf bespreken journalisten Mike Verweij en Valentijn Driessen uitgebreid de wedstrijd, waarbij vooral de tactische keuzes van bondscoach Ronald Koeman onderwerp van gesprek zijn.

Volgens beide journalisten gaf Oranje een overwinning uit handen in een wedstrijd waarin het lange tijd op koers leek te liggen voor drie punten.

Vraagtekens bij de wissels van Koeman

Vooral de wissels van Koeman kregen kritiek. Verweij stelt dat de aanpassingen in de tweede helft niet het gewenste effect hadden en mogelijk zelfs hebben bijgedragen aan het verlies van controle over de wedstrijd.

Volgens hem mag daar intern best kritisch naar gekeken worden.

“Ik hoop dat er spelers zijn die zich afvragen waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt”, aldus Verweij. Vooral het feit dat Nederland na de 2-1 voorsprong snelheid en diepgang verloor, roept volgens hem vragen op.

Ook Valentijn Driessen begrijpt de keuzes niet volledig. Volgens hem speelde Oranje juist in de kaart van Japan door aanvallende dreiging van het veld te halen op een moment dat de tegenstander risico’s moest nemen.

Gravenberch krijgt lof

Waar er kritiek klonk op bepaalde onderdelen van het spel, was er ook ruimte voor complimenten. Ryan Gravenberch werd door Verweij nadrukkelijk genoemd als een van de uitblinkers aan Nederlandse zijde.

De middenvelder verzorgde de assists bij zowel de openingstreffer van Virgil van Dijk als de tweede Nederlandse treffer van Crysencio Summerville.

Volgens Verweij krijgt Gravenberch niet altijd de waardering die hij verdient.

De Liverpool-middenvelder speelde volgens hem een belangrijke rol in het aanvalsspel van Oranje en liet zien waarom hij op het hoogste niveau actief is. Met twee assists leverde hij een directe bijdrage aan beide Nederlandse doelpunten.

Discussie over rol van aanvoerder Van Dijk

Ook aanvoerder Virgil van Dijk werd na afloop besproken. Niet vanwege zijn doelpunt, maar vanwege zijn analyse van de wedstrijd na het laatste fluitsignaal.

Driessen vond dat Van Dijk als leider van het elftal eerst naar de collectieve verantwoordelijkheid had moeten kijken voordat individuele fouten werden benoemd.

Volgens de journalist droegen meerdere spelers verantwoordelijkheid voor de tegentreffers van Japan en had Oranje als geheel beter moeten verdedigen op cruciale momenten.

Met name bij de gelijkmaker in de slotfase zag Driessen meerdere spelers tekortschieten, waardoor hij van mening is dat de focus niet uitsluitend op individuele situaties mag worden gelegd.

Oranje laat kansen liggen

Voor het Nederlands elftal voelt het gelijkspel tegen Japan als een gemiste kans. Oranje kwam tweemaal op voorsprong, maar slaagde er niet in om die voorsprong vast te houden.

Daardoor begint Nederland het WK met één punt, terwijl concurrenten in de groep mogelijk direct afstand kunnen nemen.

De komende dagen zal de technische staf analyseren waar het misging. Vooral de fase na de 2-1 voorsprong zal daarbij onder de loep worden genomen.

Focus op herstel

Ondanks de teleurstelling blijft alles nog mogelijk voor Oranje op dit wereldkampioenschap. Met twee groepswedstrijden te gaan heeft Nederland nog volop kansen om zich te plaatsen voor de volgende ronde.

Wel is duidelijk dat de discussie over tactiek, wissels en leiderschap voorlopig nog niet zal verstommen. De wedstrijd tegen Japan heeft voldoende stof doen opwaaien om de komende dagen onderwerp van gesprek te blijven binnen en buiten het spelerskamp.

Continue Reading

Trending

  • Actueel1 jaar ago

    Hardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’

  • Actueel1 jaar ago

    Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien

  • Actueel1 jaar ago

    Martijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’

  • Actueel1 jaar ago

    Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald

  • Actueel1 jaar ago

    André Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg

  • Actueel1 jaar ago

    Ophef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg

  • Actueel1 jaar ago

    Volgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔

  • Actueel1 jaar ago

    Zangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten