Actueel
Zware tegenslag voor Winston Gerschtanowitz: ´Ik ben gewoon echt alles kwijt!´
Winston Gerschtanowitz, bekend als acteur en presentator, is naast zijn tv-carrière ook succesvol ondernemer. Zijn zakelijke successen leverden hem een indrukwekkend vermogen op, maar niet al zijn investeringen gingen goed. Zo liep zijn avontuur in de cryptomarkt uit op een financiële fiasco.

Crypto-avontuur loopt mis
Winston deelde openhartig in een interview met Beau Monde dat hij, gedreven door fear of missing out (FOMO), in cryptocurrencies investeerde. “Dat is allemaal weg,” vertelt hij nuchter over zijn verlies. Deze dure les zette hem aan het denken over zijn eerdere impulsieve uitgavenpatroon.

Van gadgets naar eenvoud
Vroeger stond Winston bekend als een echte gadgetliefhebber. Zodra een nieuwe iPhone uitkwam, stond hij als eerste in de rij. Nu denkt hij daar anders over. “Die oude kan eigenlijk nog best een jaartje mee. Waarom zou ik een nieuwe moeten hebben?” De presentator omarmt nu een eenvoudiger levensstijl en focust meer op ontspullen.

Deze veranderde mindset brengt hij ook over op zijn twee zonen. “Zij groeien op in een wereld die niet de standaardwereld is. Mijn ouders leerden mij dat niets vanzelfsprekend is, en dat probeer ik ook aan hen mee te geven.”

Uitdagingen bij Miljoenenjacht
Naast zakelijke uitdagingen kende Winston ook moeilijke momenten tijdens het vorige seizoen van Miljoenenjacht. Hij vertelde bij Shownieuws over onverwachte situaties, zoals mensen die niet thuis waren of niet op camera wilden verschijnen. Ondanks deze momenten blijft hij positief en professioneel.

Wijsheid met de jaren
Met zijn ervaring en levenslessen lijkt Winston meer te waarderen wat hij heeft, in plaats van wat hij mist. Zijn verhaal herinnert ons eraan dat zelfs succesvolle ondernemers te maken krijgen met tegenslagen, en dat groei vaak voortkomt uit verlies.
Actueel
‘Knallende ruzie in Oranje-spelershotel na duel met Japan’

Het 2-2 gelijkspel van het Nederlands elftal tegen Japan op het WK 2026 blijft de gemoederen bezighouden. In de podcast Kick Off van De Telegraaf bespreken journalisten Mike Verweij en Valentijn Driessen uitgebreid de wedstrijd, waarbij vooral de tactische keuzes van bondscoach Ronald Koeman onderwerp van gesprek zijn.
Volgens beide journalisten gaf Oranje een overwinning uit handen in een wedstrijd waarin het lange tijd op koers leek te liggen voor drie punten.
Vraagtekens bij de wissels van Koeman
Vooral de wissels van Koeman kregen kritiek. Verweij stelt dat de aanpassingen in de tweede helft niet het gewenste effect hadden en mogelijk zelfs hebben bijgedragen aan het verlies van controle over de wedstrijd.
Volgens hem mag daar intern best kritisch naar gekeken worden.
“Ik hoop dat er spelers zijn die zich afvragen waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt”, aldus Verweij. Vooral het feit dat Nederland na de 2-1 voorsprong snelheid en diepgang verloor, roept volgens hem vragen op.
Ook Valentijn Driessen begrijpt de keuzes niet volledig. Volgens hem speelde Oranje juist in de kaart van Japan door aanvallende dreiging van het veld te halen op een moment dat de tegenstander risico’s moest nemen.
Gravenberch krijgt lof
Waar er kritiek klonk op bepaalde onderdelen van het spel, was er ook ruimte voor complimenten. Ryan Gravenberch werd door Verweij nadrukkelijk genoemd als een van de uitblinkers aan Nederlandse zijde.
De middenvelder verzorgde de assists bij zowel de openingstreffer van Virgil van Dijk als de tweede Nederlandse treffer van Crysencio Summerville.
Volgens Verweij krijgt Gravenberch niet altijd de waardering die hij verdient.
De Liverpool-middenvelder speelde volgens hem een belangrijke rol in het aanvalsspel van Oranje en liet zien waarom hij op het hoogste niveau actief is. Met twee assists leverde hij een directe bijdrage aan beide Nederlandse doelpunten.
Discussie over rol van aanvoerder Van Dijk
Ook aanvoerder Virgil van Dijk werd na afloop besproken. Niet vanwege zijn doelpunt, maar vanwege zijn analyse van de wedstrijd na het laatste fluitsignaal.
Driessen vond dat Van Dijk als leider van het elftal eerst naar de collectieve verantwoordelijkheid had moeten kijken voordat individuele fouten werden benoemd.
Volgens de journalist droegen meerdere spelers verantwoordelijkheid voor de tegentreffers van Japan en had Oranje als geheel beter moeten verdedigen op cruciale momenten.
Met name bij de gelijkmaker in de slotfase zag Driessen meerdere spelers tekortschieten, waardoor hij van mening is dat de focus niet uitsluitend op individuele situaties mag worden gelegd.
Oranje laat kansen liggen
Voor het Nederlands elftal voelt het gelijkspel tegen Japan als een gemiste kans. Oranje kwam tweemaal op voorsprong, maar slaagde er niet in om die voorsprong vast te houden.
Daardoor begint Nederland het WK met één punt, terwijl concurrenten in de groep mogelijk direct afstand kunnen nemen.
De komende dagen zal de technische staf analyseren waar het misging. Vooral de fase na de 2-1 voorsprong zal daarbij onder de loep worden genomen.
Focus op herstel
Ondanks de teleurstelling blijft alles nog mogelijk voor Oranje op dit wereldkampioenschap. Met twee groepswedstrijden te gaan heeft Nederland nog volop kansen om zich te plaatsen voor de volgende ronde.
Wel is duidelijk dat de discussie over tactiek, wissels en leiderschap voorlopig nog niet zal verstommen. De wedstrijd tegen Japan heeft voldoende stof doen opwaaien om de komende dagen onderwerp van gesprek te blijven binnen en buiten het spelerskamp.
-
Actueel1 jaar agoHardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’
-
Actueel1 jaar agoJutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien
-
Actueel1 jaar agoMartijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’
-
Actueel1 jaar agoKijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald
-
Actueel1 jaar agoAndré Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg
-
Actueel1 jaar agoOphef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg
-
Actueel1 jaar agoVolgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔
-
Actueel1 jaar agoZangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten