Actueel
Woedende John de Mol grijpt keihard in bij Vandaag Inside
Het lijkt erop dat John de Mol zijn sympathie meer richting Johan Derksen heeft dan naar Wilfred Genee, zo beweert Evert Santegoeds in de podcast Strikt Privé.

Toch spelen ook praktische overwegingen mee, zoals de houdbaarheid van het programma zonder Genee. “Met Genee kun je weer langer door,” legt Evert uit, maar hij ziet ook de mogelijke beperkingen als Derksen zonder Genee verder zou willen.

De Toekomst van Vandaag Inside
Er is al veel discussie over de toekomst van Vandaag Inside, vooral nu René van der Gijp aangeeft dat hij wil doorgaan en Johan Derksen mogelijk overweegt te stoppen. René zou om duidelijkheid gevraagd hebben aan Johan vanwege zijn geplande verhuizing naar Scheveningen.

Het vertrek van een van de gezichten zou een grote impact hebben op het programma. Genee alleen heeft in het verleden niet de kijkcijfers weten te halen die het trio nu gezamenlijk wel bereikt.

De Spanningen Tussen Wilfred en Johan
Evert benadrukt dat de zogenaamde ‘zuigende’ manier van Genee’s presentatie zijn sterke punt is, maar dat deze aanpak soms voor frictie zorgt.

Volgens Santegoeds ligt de situatie nu zelfs zo gevoelig dat John de Mol het Genee kwalijk zou nemen als het programma uiteenviel. “Als je dit verprutst, dan lig je er redelijk uit bij de zender die je alle kansen heeft gegeven,” voegt hij toe.

John van den Heuvel Springt in de Bres voor Genee
John van den Heuvel, te gast bij RTL Boulevard, wijst juist op de kracht van Genee’s stijl. Hij roemt zijn prikkelende interviewtechniek, al vindt hij het teleurstellend dat Derksen, tijdens de uitzending, wegliep en Genee en de kijkers in de steek liet. “Dat vind ik bepaald niet professioneel,” aldus Van den Heuvel.

Met deze uiteenlopende meningen blijft de toekomst van Vandaag Inside onzeker. Fans wachten gespannen af of de show met zijn bekende gezichten in zijn huidige vorm zal blijven bestaan, of dat er drastische veranderingen op komst zijn.
Actueel
‘Knallende ruzie in Oranje-spelershotel na duel met Japan’

Het 2-2 gelijkspel van het Nederlands elftal tegen Japan op het WK 2026 blijft de gemoederen bezighouden. In de podcast Kick Off van De Telegraaf bespreken journalisten Mike Verweij en Valentijn Driessen uitgebreid de wedstrijd, waarbij vooral de tactische keuzes van bondscoach Ronald Koeman onderwerp van gesprek zijn.
Volgens beide journalisten gaf Oranje een overwinning uit handen in een wedstrijd waarin het lange tijd op koers leek te liggen voor drie punten.
Vraagtekens bij de wissels van Koeman
Vooral de wissels van Koeman kregen kritiek. Verweij stelt dat de aanpassingen in de tweede helft niet het gewenste effect hadden en mogelijk zelfs hebben bijgedragen aan het verlies van controle over de wedstrijd.
Volgens hem mag daar intern best kritisch naar gekeken worden.
“Ik hoop dat er spelers zijn die zich afvragen waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt”, aldus Verweij. Vooral het feit dat Nederland na de 2-1 voorsprong snelheid en diepgang verloor, roept volgens hem vragen op.
Ook Valentijn Driessen begrijpt de keuzes niet volledig. Volgens hem speelde Oranje juist in de kaart van Japan door aanvallende dreiging van het veld te halen op een moment dat de tegenstander risico’s moest nemen.
Gravenberch krijgt lof
Waar er kritiek klonk op bepaalde onderdelen van het spel, was er ook ruimte voor complimenten. Ryan Gravenberch werd door Verweij nadrukkelijk genoemd als een van de uitblinkers aan Nederlandse zijde.
De middenvelder verzorgde de assists bij zowel de openingstreffer van Virgil van Dijk als de tweede Nederlandse treffer van Crysencio Summerville.
Volgens Verweij krijgt Gravenberch niet altijd de waardering die hij verdient.
De Liverpool-middenvelder speelde volgens hem een belangrijke rol in het aanvalsspel van Oranje en liet zien waarom hij op het hoogste niveau actief is. Met twee assists leverde hij een directe bijdrage aan beide Nederlandse doelpunten.
Discussie over rol van aanvoerder Van Dijk
Ook aanvoerder Virgil van Dijk werd na afloop besproken. Niet vanwege zijn doelpunt, maar vanwege zijn analyse van de wedstrijd na het laatste fluitsignaal.
Driessen vond dat Van Dijk als leider van het elftal eerst naar de collectieve verantwoordelijkheid had moeten kijken voordat individuele fouten werden benoemd.
Volgens de journalist droegen meerdere spelers verantwoordelijkheid voor de tegentreffers van Japan en had Oranje als geheel beter moeten verdedigen op cruciale momenten.
Met name bij de gelijkmaker in de slotfase zag Driessen meerdere spelers tekortschieten, waardoor hij van mening is dat de focus niet uitsluitend op individuele situaties mag worden gelegd.
Oranje laat kansen liggen
Voor het Nederlands elftal voelt het gelijkspel tegen Japan als een gemiste kans. Oranje kwam tweemaal op voorsprong, maar slaagde er niet in om die voorsprong vast te houden.
Daardoor begint Nederland het WK met één punt, terwijl concurrenten in de groep mogelijk direct afstand kunnen nemen.
De komende dagen zal de technische staf analyseren waar het misging. Vooral de fase na de 2-1 voorsprong zal daarbij onder de loep worden genomen.
Focus op herstel
Ondanks de teleurstelling blijft alles nog mogelijk voor Oranje op dit wereldkampioenschap. Met twee groepswedstrijden te gaan heeft Nederland nog volop kansen om zich te plaatsen voor de volgende ronde.
Wel is duidelijk dat de discussie over tactiek, wissels en leiderschap voorlopig nog niet zal verstommen. De wedstrijd tegen Japan heeft voldoende stof doen opwaaien om de komende dagen onderwerp van gesprek te blijven binnen en buiten het spelerskamp.
-
Actueel1 jaar agoHardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’
-
Actueel1 jaar agoJutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien
-
Actueel1 jaar agoMartijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’
-
Actueel1 jaar agoKijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald
-
Actueel1 jaar agoAndré Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg
-
Actueel1 jaar agoOphef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg
-
Actueel1 jaar agoVolgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔
-
Actueel1 jaar agoZangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten