Actueel
Wilfred Genee zet een punt achter Vandaag Inside: ‘De koek is op…’
Er was weer opnieuw een flinke ruzie bij Vandaag Inside, het populaire praatprogramma waar discussies en conflicten tussen de vaste gezichten soms uit de hand lopen.

Deze keer was het zelfs zo hoog opgelopen dat Johan Derksen na slechts twee minuten de studio verliet en naar huis reed. Het lijkt een terugkerend patroon te worden, want de afgelopen tijd zijn de spanningen regelmatig te snijden.
Ook René van der Gijp heeft al laten weten dat hij steeds meer moeite heeft met de intensiteit van het programma, vooral met het idee om vijf avonden per week in de studio te zitten. Hij zou het liefst wat minder doen en er is zelfs gesproken over een mogelijke invaller, namelijk Albert Verlinde.
Het is echter Wilfred Genee die de situatie serieus onder de loep heeft genomen. Hij besprak zijn gedachtes vrijuit bij Radio 538 en kwam met een opvallende suggestie: het huidige seizoen gewoon afmaken en dan stoppen met het programma.

“Weet je wat ik vind dat we moeten doen? We moeten dit seizoen gewoon afmaken, misschien enigszins met frisse tegenzin,” zegt hij. Genee benadrukt dat hij zelf niet het probleem wil vormen en geen ego-issues heeft, ondanks wat sommige mensen denken: “Ik voel me echt niet te groot, dat moet je van me aannemen.”
Wilfred Genee stelt einde Vandaag Inside voor
Wilfred pleit ervoor om het huidige seizoen af te ronden en dan een punt achter het programma te zetten: “Ik kan alleen niet altijd de verstandigste zijn en steeds denken: ach, laat maar gaan. Af en toe moet je gewoon een beetje prikken en duwen. Meer is het ook niet. Maar laten we het seizoen afmaken, ook met frisse tegenzin.”
Hoewel Genee aangeeft dat het af en toe lastig is, gelooft hij niet dat de chemie tussen de drie volledig verdwenen is. Hij verwijst naar recente uitzendingen die hij bijzonder geslaagd vond en waarin veel gelachen werd.
Een voorbeeld dat hij aanhaalt is het moment waarop René met zijn zogenaamde ‘konthoepelen’ de lachers op zijn hand kreeg. “Hij was en is in topvorm. Hij is net zo essentieel voor het programma als Johan is,” benadrukt Genee.

Wilfred legt ook uit dat hij zichzelf in de rol van de ‘bad guy’ ziet, wat volgens hem bijdraagt aan de dynamiek van het programma. “Ik ben de aangever, de bad guy.
Mensen vinden mij een l*l, dus ze zullen altijd voor Johan en René kiezen. Dat snap ik en ik snap de rolverdeling helemaal,” legt Genee uit. Hij vindt dat de ego’s binnen het team vaak wel meevallen en dat het programma juist door deze dynamiek al jarenlang geslaagd is.
Spanningen blijven toenemen
Ondanks het plezier dat ze soms nog hebben in de uitzendingen, erkent Wilfred dat de situatie steeds moeilijker wordt en de irritaties vaker naar boven komen. “Hoe goed het ook ging de afgelopen weken, de koek is op volgens Wilfred. Het gebeurt nu wel steeds vaker…” legt hij uit. Wilfred stelt voor dat ze allemaal proberen om nog even door te gaan tot het einde van het seizoen.
Daarna zouden ze elkaar een hand kunnen geven en terugkijken op wat ze samen hebben neergezet: “Geef elkaar dan een hand en zeg: ‘Jezus, wat hebben wij fantastische televisie gemaakt met z’n drieën.’ Zo zou het moeten zijn.”

Het lijkt een bewuste en doordachte stap van Genee, die het belangrijk vindt om op een goede manier af te sluiten. Door de seizoensfinale als eindpunt te nemen, hoopt hij dat er geen bitterheid of negatieve gevoelens blijven hangen, en dat zowel hij, René als Johan met een goed gevoel terug kunnen kijken op de vele jaren Vandaag Inside.
Actueel
Vriendin van Cody Gakpo deelt intens triest nieuws: kindje van Oranje-speler overleden

Cody Gakpo en zijn partner Noa van der Bij hebben verdrietig nieuws gedeeld. Via Instagram maakten zij bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. De emotionele boodschap leidde direct tot veel steunbetuigingen van fans, ploeggenoten en andere bekende sporters.
Emotioneel bericht op Instagram
Noa van der Bij deelde het aangrijpende nieuws zaterdagmiddag via haar Instagram-account.
“Met een gebroken hart delen we het verdrietige nieuws dat onze kleine jongen tijdens de zwangerschap is overleden. Dank jullie wel voor alle liefde en steun.”
In hetzelfde bericht onthulde ze ook de naam die zij en Cody voor hun zoontje hadden gekozen: Elijah Raphael Gakpo.
Bijzonder moment in de kerk
Naast het verdrietige nieuws vertelde Noa over een bijzonder moment dat veel betekenis voor haar en Cody kreeg.
Na het verlies gingen zij samen naar de kerk om een kaarsje aan te steken. Vervolgens bezochten ze met hun zoontje Samuel de speeltuin bij de kerk.
Daar ontmoetten ze een ander kindje dat dezelfde naam droeg als hun ongeboren zoon.
“Er was daar ook een jongetje dat Elijah heette. We zagen dat als een bijzonder teken. Het gaf ons het gevoel dat onze kleine jongen nooit ver weg is.”
Die woorden raakten veel mensen die het bericht lazen.
Steun uit de voetbalwereld
Kort na de bekendmaking stroomden de steunbetuigingen binnen. Fans, collega’s en volgers lieten massaal weten mee te leven met het gezin.
Veel reacties bevatten woorden van medeleven en steun voor Cody, Noa en hun familie in deze moeilijke periode.
3ET4W70 Netherland’s Cody Gakpo running forward with the ball during the FIFA World Cup 2026 Group F match between Netherlands and Sweden at Houston Stadium on June 20, 2026 in Houston, United States. (Photo by Torbjorn Tande/DeFodi Images)
Eerste zoon Samuel
Cody Gakpo en Noa van der Bij werden in april 2024 ouders van hun eerste zoon, Samuel.
Tijdens het WK in de Verenigde Staten waren Noa en Samuel regelmatig aanwezig om de Oranje-aanvaller te ondersteunen. Zo bezochten zij onder meer trainingen van het Nederlands elftal tijdens de familiedagen.
De beelden van het jonge gezin maakten destijds veel indruk bij supporters.
WK verloopt sportief succesvol
Ondanks het persoonlijke verdriet beleeft Gakpo sportief een sterk wereldkampioenschap.
De aanvaller was in de groepsfase belangrijk voor Oranje met twee doelpunten en een assist. Nederland sloot de poule af als groepswinnaar en plaatste zich daarmee voor de knock-outfase van het WK.
In de volgende ronde neemt het Nederlands elftal het op tegen Marokko.
Veel medeleven
Het nieuws over het verlies van het ongeboren kindje heeft veel losgemaakt. Op sociale media spreken duizenden mensen hun medeleven uit en wensen zij Cody Gakpo, Noa van der Bij, zoon Samuel en hun familie veel sterkte toe in deze moeilijke periode.
Het gezin vraagt vooral om rust en bedankt iedereen voor de vele steunbetuigingen die zij inmiddels hebben ontvangen.
Bron: AD
-
Actueel1 jaar agoHardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’
-
Actueel1 jaar agoJutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien
-
Actueel1 jaar agoMartijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’
-
Actueel1 jaar agoKijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald
-
Actueel1 jaar agoAndré Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg
-
Actueel1 jaar agoOphef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg
-
Actueel1 jaar agoVolgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔
-
Actueel1 jaar agoZangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten