Actueel
Wilfred Genee helemaal klaar met Johan Derksen: ‘Hij hoeft hier nooit meer te komen’
Wilfred Genee had niet kunnen voorspellen dat Johan Derksen daadwerkelijk halverwege de uitzending van Vandaag Inside zou vertrekken. In een gesprek met Shownieuws uitte de 57-jarige presentator zijn verbazing over het incident.

Maandagavond begon de uitzending met een opmerkelijk moment: Derksen, oud-voetballer en vaste commentator van het programma, stond op en verliet abrupt de set. Het was het resultaat van een al langer sluimerend meningsverschil tussen hem en Genee. Dit conflict, dat in de loop van de tijd was opgebouwd, kwam die avond tot een kookpunt. Met een laatste, harde uitroep: “Krijg lekker de tering”, maakte Derksen zijn ongenoegen duidelijk voordat hij de studio verliet.
Na afloop van de uitzending lichtte Genee de situatie toe aan de camera’s van Shownieuws. “Dit slaat toch nergens op, als je eerlijk bent?” begon hij. De presentator legde uit waar het die avond misging. “Ik dacht dat ik een paar punten van zijn lijstje had behandeld en dat zei ik ook. Blijkbaar viel dat niet in goede aarde.”
Genee erkende dat het gebruik van het woord ‘lijstje’ misschien wel de doorslaggevende factor was in Derksen’s reactie. Desondanks benadrukte hij dat hij totaal niet had verwacht dat zijn collega zo heftig zou reageren. “Nee, dat had ik niet zien aankomen. Onze interactie is altijd een beetje scherp en prikkelend, dat is hoe we zijn. Mijn bedoeling was helemaal niet om hem zo van streek te maken.”
De presentator gaf aan dat hij simpelweg wat plagerig wilde beginnen aan de uitzending. “Het was bedoeld als een beetje prikken, een beetje plagen aan het begin van de show. Dat wilde ik ook nog in de uitzending uitleggen. De laatste weken maken we juist fantastische uitzendingen, met veel humor. En dan krijg ik toch opmerkingen zoals: ‘Je hebt dit met opzet overgeslagen, dat stond op mijn lijstje’. Dat vind ik zoiets onzinnigs. We zijn bezig met een geweldig programma.”

Volgens Genee zou het niet in hem opgekomen zijn om Derksen achterna te lopen toen hij wegliep. “Ik vond het vervelend dat hij vertrok en ik wist niet meteen hoe ik moest reageren. Het was ook niet mijn intentie om een conflict te veroorzaken. Later in de uitzending heb ik geprobeerd duidelijk te maken dat ik hem niet wilde kwetsen. En het belangrijkste: dat Johan een cruciale rol speelt in ons programma.”
Al tijdens de uitzending probeerde Genee zijn standpunt te verduidelijken. “Natuurlijk wil ik niet dat hij wegloopt. Johan is essentieel voor de dynamiek en de populariteit van het programma. We hebben een haat-liefdeverhouding, maar dat maakt het juist uniek. We kunnen niet zonder elkaar, hoe gek dat ook klinkt.”
Het voorval was het gesprek van de avond. Op sociale media werd al snel druk gespeculeerd over wat de toekomst zou brengen voor Vandaag Inside. Fans van het programma uitten hun zorgen over de terugkeer van Derksen. Sommigen prezen Genee voor zijn professionaliteit en pogingen om de sfeer weer te normaliseren, terwijl anderen zich afvroegen of Derksen nog wel zou terugkomen.
De show staat bekend om zijn scherpe commentaar, ongefilterde meningen en het prikkelende samenspel tussen de vaste gezichten, Genee, Derksen en René van der Gijp. Het trio heeft een unieke chemie die de show geliefd maakt bij veel kijkers. Het is dan ook niet ongewoon dat de spanning soms hoog oploopt, maar een plotseling vertrek zoals dat van Derksen blijft zeldzaam.

Genee hoopt dat Derksen dinsdagavond weer aan tafel zal schuiven. “Ik zie hem echt als onmisbaar. We hebben samen zoveel meegemaakt, van scherpe discussies tot momenten vol humor. Het is die combinatie die ons programma onderscheidt van de rest. Ik wil dit soort situaties helemaal niet. Uiteindelijk draait het om het maken van een leuk en onderhoudend programma.”
In de loop der jaren hebben de drie presentatoren bewezen dat hun onderlinge dynamiek en de manier waarop ze discussies voeren, zowel spannend als vermakelijk kan zijn. Maar deze balans is ook kwetsbaar. Genee liet in het interview met Shownieuws doorschemeren dat hij zich bewust is van het fragiele evenwicht tussen scherpe grappen en beled!gingen. “De grens tussen humor en te ver gaan is dun. Soms raak je die grens zonder het te beseffen.”
Derksen’s vertrek toont aan hoe dun dat lijntje is en dat zelfs een ervaren team soms onverwachte reacties oproept. Toch geeft Genee aan dat hij niet van plan is zijn stijl van presenteren drastisch aan te passen. “We weten allemaal dat we tegen een stootje moeten kunnen in dit vak. Dat geldt ook voor Johan. Maar ik begrijp dat sommige opmerkingen anders kunnen overkomen dan bedoeld.”
Met spanning kijken de kijkers nu uit naar de volgende uitzending van Vandaag Inside, benieuwd of de oud-voetballer terugkeert en hoe het team verder zal gaan. Zal Derksen zijn gebruikelijke stoel weer innemen, of zal de dynamiek van de show onherroepelijk veranderd zijn?
Afsluitend benadrukte Genee nogmaals het belang van Derksen voor het programma. “We mogen elkaar dan soms in de haren vliegen, maar dat is ook waarom mensen naar ons kijken. We zijn niet bang om eerlijk te zijn, en soms betekent dat dat je wat risico neemt. Ik hoop dat we snel weer samen aan tafel zitten en verder kunnen waar we gebleven waren.”
Het incident laat zien dat zelfs binnen een ervaren team als dat van Vandaag Inside emoties en misverstanden kunnen ontstaan. Het toont de kracht, maar ook de kwetsbaarheid van live-televisie, waar alles gebeurt in het moment en elke actie onverwachte gevolgen kan hebben. Wat de toekomst voor het programma in petto heeft, blijft afwachten, maar één ding is zeker: het heeft zijn kijkers weer aan het praten gekregen.
Actueel
Vriendin van Cody Gakpo deelt intens triest nieuws: kindje van Oranje-speler overleden

Cody Gakpo en zijn partner Noa van der Bij hebben verdrietig nieuws gedeeld. Via Instagram maakten zij bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. De emotionele boodschap leidde direct tot veel steunbetuigingen van fans, ploeggenoten en andere bekende sporters.
Emotioneel bericht op Instagram
Noa van der Bij deelde het aangrijpende nieuws zaterdagmiddag via haar Instagram-account.
“Met een gebroken hart delen we het verdrietige nieuws dat onze kleine jongen tijdens de zwangerschap is overleden. Dank jullie wel voor alle liefde en steun.”
In hetzelfde bericht onthulde ze ook de naam die zij en Cody voor hun zoontje hadden gekozen: Elijah Raphael Gakpo.
Bijzonder moment in de kerk
Naast het verdrietige nieuws vertelde Noa over een bijzonder moment dat veel betekenis voor haar en Cody kreeg.
Na het verlies gingen zij samen naar de kerk om een kaarsje aan te steken. Vervolgens bezochten ze met hun zoontje Samuel de speeltuin bij de kerk.
Daar ontmoetten ze een ander kindje dat dezelfde naam droeg als hun ongeboren zoon.
“Er was daar ook een jongetje dat Elijah heette. We zagen dat als een bijzonder teken. Het gaf ons het gevoel dat onze kleine jongen nooit ver weg is.”
Die woorden raakten veel mensen die het bericht lazen.
Steun uit de voetbalwereld
Kort na de bekendmaking stroomden de steunbetuigingen binnen. Fans, collega’s en volgers lieten massaal weten mee te leven met het gezin.
Veel reacties bevatten woorden van medeleven en steun voor Cody, Noa en hun familie in deze moeilijke periode.
3ET4W70 Netherland’s Cody Gakpo running forward with the ball during the FIFA World Cup 2026 Group F match between Netherlands and Sweden at Houston Stadium on June 20, 2026 in Houston, United States. (Photo by Torbjorn Tande/DeFodi Images)
Eerste zoon Samuel
Cody Gakpo en Noa van der Bij werden in april 2024 ouders van hun eerste zoon, Samuel.
Tijdens het WK in de Verenigde Staten waren Noa en Samuel regelmatig aanwezig om de Oranje-aanvaller te ondersteunen. Zo bezochten zij onder meer trainingen van het Nederlands elftal tijdens de familiedagen.
De beelden van het jonge gezin maakten destijds veel indruk bij supporters.
WK verloopt sportief succesvol
Ondanks het persoonlijke verdriet beleeft Gakpo sportief een sterk wereldkampioenschap.
De aanvaller was in de groepsfase belangrijk voor Oranje met twee doelpunten en een assist. Nederland sloot de poule af als groepswinnaar en plaatste zich daarmee voor de knock-outfase van het WK.
In de volgende ronde neemt het Nederlands elftal het op tegen Marokko.
Veel medeleven
Het nieuws over het verlies van het ongeboren kindje heeft veel losgemaakt. Op sociale media spreken duizenden mensen hun medeleven uit en wensen zij Cody Gakpo, Noa van der Bij, zoon Samuel en hun familie veel sterkte toe in deze moeilijke periode.
Het gezin vraagt vooral om rust en bedankt iedereen voor de vele steunbetuigingen die zij inmiddels hebben ontvangen.
Bron: AD
-
Actueel1 jaar agoHardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’
-
Actueel1 jaar agoJutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien
-
Actueel1 jaar agoMartijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’
-
Actueel1 jaar agoKijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald
-
Actueel1 jaar agoAndré Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg
-
Actueel1 jaar agoOphef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg
-
Actueel1 jaar agoVolgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔
-
Actueel1 jaar agoZangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten