Actueel
Vreselijk nieuws over Monique Smit: ´Ze is zwaar verslaafd´
Monique Smit heeft op Instagram een opvallend bericht gedeeld. Midden in de nacht verliet ze stilletjes haar huis om naar haar auto te sluipen. De reden? Een onweerstaanbare trek in iets zoets. Dit roept vragen op: is dit gewoon een onschuldige craving of een teken van een serieuze suikerverslaving?
Een nachtelijke missie voor chocola
Het lijkt erop dat Monique al in bed lag toen ze plotseling een enorme drang kreeg naar iets lekkers. In haar Instagram Story deelt ze een foto waarop te zien is dat ze naar haar auto loopt. Bij de afbeelding schrijft ze: ,,Ik wist dat ik van het weekend nog een lekkere reep in mijn auto had gelegd…” De zangeres kon de verleiding niet weerstaan en besloot midden in de nacht haar huis te verlaten om de zoete traktatie te bemachtigen.

Ze vervolgt haar bericht met een luchtige opmerking: ,,Ik kon het écht niet laten. Alle sloten er vanaf. Dit zijn pas cravings.” Haar eerlijke bekentenis zorgt voor herkenning bij veel volgers, die zichzelf ook weleens hebben betrapt op een onbedwingbare trek in iets zoets.

Onschuldige craving of suikerverslaving?
Hoewel het voor velen een grappig moment lijkt, roept het ook de vraag op of Monique misschien een zwak heeft voor suiker. Overmatige suikerconsumptie kan leiden tot verslavingsachtige trek, waarbij het lichaam steeds vaker vraagt om zoetigheid. Deskundigen waarschuwen dat regelmatige late-night cravings kunnen wijzen op een verstoord eetpatroon.

Toch lijkt Monique vooral te willen laten zien dat ze zichzelf soms gewoon iets gunt en daar open over is. Haar eerlijke en humoristische manier van delen wordt door haar volgers gewaardeerd.
Haar band met broer Jan Smit
Naast haar nachtelijke snackmoment sprak Monique onlangs ook openhartig over haar relatie met broer Jan Smit. In een interview met weekblad Privé vertelde ze dat de band tussen hen beter is dan ooit. Waar eerder geruchten gingen over spanningen tussen de twee, maakt Monique nu duidelijk dat er absoluut geen sprake meer is van ruzie.

Sterker nog, Jan laat haar regelmatig weten dat hij trots op haar is. Maar, zoals ze zelf aangeeft, gaat dat bij de familie Smit op een nuchtere manier. ,,We zijn er te nuchter voor om dit op een mooie manier tegen elkaar te vertellen. Dan is het meer dat Jan tegen mij zegt: ‘Mo, je bent lekker bezig.’ Dat is leuk om van hem te horen,” legt Monique uit.
Geen uitbundige emoties, wel steun
Monique benadrukt dat haar familie geen mensen zijn die snel hun emoties tonen. ,,Als we wat bereikt hebben, zul je ons elkaar niet snel zien omhelzen, hoe trots we op elkaar ook zijn. Dat zit niet in ons systeem,” vertelt ze. Toch is de steun er altijd en weten ze van elkaar dat ze achter elkaar staan.

Monique blijft zichzelf
Monique Smit blijft een open boek voor haar volgers, of het nu gaat om haar eetgewoonten of haar familiebanden. Haar spontane actie midden in de nacht laat zien dat ze zichzelf af en toe iets gunt, zonder zich daar schuldig over te voelen. En of het nu een onschuldige craving was of een teken van een zwak voor zoetigheid, haar fans kunnen er in ieder geval om lachen.
Eén ding is zeker: Monique is niet de enige die midden in de nacht trek krijgt in chocola!
Actueel
Vriendin van Cody Gakpo deelt intens triest nieuws: kindje van Oranje-speler overleden

Cody Gakpo en zijn partner Noa van der Bij hebben verdrietig nieuws gedeeld. Via Instagram maakten zij bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. De emotionele boodschap leidde direct tot veel steunbetuigingen van fans, ploeggenoten en andere bekende sporters.
Emotioneel bericht op Instagram
Noa van der Bij deelde het aangrijpende nieuws zaterdagmiddag via haar Instagram-account.
“Met een gebroken hart delen we het verdrietige nieuws dat onze kleine jongen tijdens de zwangerschap is overleden. Dank jullie wel voor alle liefde en steun.”
In hetzelfde bericht onthulde ze ook de naam die zij en Cody voor hun zoontje hadden gekozen: Elijah Raphael Gakpo.
Bijzonder moment in de kerk
Naast het verdrietige nieuws vertelde Noa over een bijzonder moment dat veel betekenis voor haar en Cody kreeg.
Na het verlies gingen zij samen naar de kerk om een kaarsje aan te steken. Vervolgens bezochten ze met hun zoontje Samuel de speeltuin bij de kerk.
Daar ontmoetten ze een ander kindje dat dezelfde naam droeg als hun ongeboren zoon.
“Er was daar ook een jongetje dat Elijah heette. We zagen dat als een bijzonder teken. Het gaf ons het gevoel dat onze kleine jongen nooit ver weg is.”
Die woorden raakten veel mensen die het bericht lazen.
Steun uit de voetbalwereld
Kort na de bekendmaking stroomden de steunbetuigingen binnen. Fans, collega’s en volgers lieten massaal weten mee te leven met het gezin.
Veel reacties bevatten woorden van medeleven en steun voor Cody, Noa en hun familie in deze moeilijke periode.
3ET4W70 Netherland’s Cody Gakpo running forward with the ball during the FIFA World Cup 2026 Group F match between Netherlands and Sweden at Houston Stadium on June 20, 2026 in Houston, United States. (Photo by Torbjorn Tande/DeFodi Images)
Eerste zoon Samuel
Cody Gakpo en Noa van der Bij werden in april 2024 ouders van hun eerste zoon, Samuel.
Tijdens het WK in de Verenigde Staten waren Noa en Samuel regelmatig aanwezig om de Oranje-aanvaller te ondersteunen. Zo bezochten zij onder meer trainingen van het Nederlands elftal tijdens de familiedagen.
De beelden van het jonge gezin maakten destijds veel indruk bij supporters.
WK verloopt sportief succesvol
Ondanks het persoonlijke verdriet beleeft Gakpo sportief een sterk wereldkampioenschap.
De aanvaller was in de groepsfase belangrijk voor Oranje met twee doelpunten en een assist. Nederland sloot de poule af als groepswinnaar en plaatste zich daarmee voor de knock-outfase van het WK.
In de volgende ronde neemt het Nederlands elftal het op tegen Marokko.
Veel medeleven
Het nieuws over het verlies van het ongeboren kindje heeft veel losgemaakt. Op sociale media spreken duizenden mensen hun medeleven uit en wensen zij Cody Gakpo, Noa van der Bij, zoon Samuel en hun familie veel sterkte toe in deze moeilijke periode.
Het gezin vraagt vooral om rust en bedankt iedereen voor de vele steunbetuigingen die zij inmiddels hebben ontvangen.
Bron: AD
-
Actueel1 jaar agoHardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’
-
Actueel1 jaar agoJutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien
-
Actueel1 jaar agoMartijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’
-
Actueel1 jaar agoKijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald
-
Actueel1 jaar agoAndré Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg
-
Actueel1 jaar agoOphef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg
-
Actueel1 jaar agoVolgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔
-
Actueel1 jaar agoZangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten