Connect with us

Actueel

Partner (42) van Samantha Steenwijk onverwachts overleden

Published

on

Samantha Steenwijk in diepe rouw na verlies van goede vriend: “We gaan je missen, fijne gozer”

Zangeres Samantha Steenwijk heeft een zware klap te verwerken. Via Instagram deelde ze het verdrietige nieuws dat haar goede vriend Philip op slechts 42-jarige leeftijd is overleden. In een emotioneel bericht neemt ze afscheid: “We gaan je hier missen, fijne gozer. Tot ooit.”

Een bijzonder afscheid

Samantha omschrijft haar recente optreden als een van de zwaarste momenten in haar leven. “Maar voor jou en je mooie familie doe ik alles,” schrijft ze. Haar woorden weerspiegelen de diepe band die ze met Philip had.

Ze vervolgt: “Je was nog maar 42 jaar, lieve Philip! We hebben samen zoveel mooie momenten beleefd. Altijd blij, altijd positief, en altijd aardig voor iedereen.” Ondanks zijn ziekte bleef Philip stralen en optimistisch. “Hoe ziek je ook was, je bleef maar zeggen dat het goed met je ging, altijd met die vriendelijke glimlach op je gezicht.”

Een zwaar jaar vol verdriet

Het overlijden van Philip markeert een verdrietig begin van 2025 voor Samantha, die vorig jaar ook al veel tegenslagen moest doorstaan. In de zomer verloor ze haar geliefde veulentje Bobby aan een zware longontsteking, wat haar diep raakte.

Alsof dat nog niet genoeg was, werd Samantha in september met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Ze bleek een nierbekkenontsteking te hebben, die haar tijdelijk uit de running haalde.

Massale steun van fans

In deze moeilijke tijd wordt Samantha overspoeld met steunbetuigingen van vrienden, familie en fans. Haar Instagram-pagina staat vol met warme reacties en lieve woorden om haar door deze periode heen te helpen.

Ondanks haar verdriet blijft Samantha krachtig en deelt ze haar gevoelens op een openhartige manier. “We gaan je missen, fijne gozer. Tot ooit.”

Wij wensen Samantha veel sterkte bij het verlies van Philip. Laat jouw steunbetuiging voor haar achter in de comments.

Actueel

KNMI slaat opnieuw alarm: zware weerwaarschuwing afgegeven

Published

on

Nederland beleeft vandaag een uitzonderlijke weerdag. Voor het eerst heeft het KNMI code rood afgegeven vanwege extreme hitte. In grote delen van het land lopen de temperaturen op tot ver boven de 35 graden, terwijl in het zuidoosten lokaal zelfs de 40 graden kan worden aangetikt. Daarmee behoort deze dag tot de heetste junidagen die ooit zijn gemeten.

Historische hitte

Van noord tot zuid stijgt het kwik vandaag fors. In veel regio’s wordt het tussen de 35 en 40 graden. Vooral in het zuiden en zuidoosten kan de temperatuur lokaal de grens van 40 graden bereiken.

Naast de extreme hitte schijnt de zon volop. Er is slechts wat sluierbewolking aanwezig en de zwakke tot matige wind zorgt nauwelijks voor verkoeling. Daardoor voelt het buiten nog warmer aan dan de thermometer aangeeft.

Het KNMI waarschuwt nadrukkelijk voor gezondheidsrisico’s. Mensen wordt geadviseerd zware lichamelijke inspanning te vermijden, voldoende water te drinken en waar mogelijk de schaduw of een koele ruimte op te zoeken. Ook is het belangrijk de huid goed te beschermen tegen de felle zon, omdat verbranding al binnen korte tijd kan optreden.

Grote gevolgen door code rood

De uitzonderlijke weersituatie heeft inmiddels grote gevolgen. Diverse evenementen zijn uit voorzorg afgelast of aangepast. Ook festival Deqon heeft maatregelen moeten nemen vanwege de extreme omstandigheden.

Daarnaast riep minister Van Aartsen werkgevers op om werknemers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Die oproep kwam echter pas later op de ochtend, toen veel mensen hun werkdag al waren begonnen, waardoor de praktische impact beperkt bleef.

Van tropische hitte naar zwaar onweer

Meteorologen wijzen erop dat zulke extreme hitte vaak eindigt met stevige onweersbuien. Dat scenario lijkt zich ook deze keer te gaan voltrekken.

Voor vanavond geldt in een aantal provincies al code geel vanwege onweersbuien die gepaard kunnen gaan met stevige regenval, hagel en windstoten.

Morgenavond neemt het risico verder toe

Voor morgenavond verwacht het KNMI een veel grotere weersomslag. Daarom is inmiddels voor het hele land code geel afgegeven vanwege de kans op zwaar onweer.

Volgens de verwachting kunnen zich krachtige onweersbuien ontwikkelen die lokaal veel regen in korte tijd brengen. Daarnaast bestaat er kans op grote hagelstenen en windstoten tot ongeveer 100 kilometer per uur.

Kans op schade en wateroverlast

Door de combinatie van zware regen, hagel en harde wind bestaat het risico op flinke overlast. Takken en bomen kunnen afbreken of omwaaien, terwijl straten en tunnels in korte tijd onder water kunnen lopen wanneer de buien veel neerslag achterlaten.

Ook het verkeer kan hinder ondervinden van de plotselinge weersomslag. Door hevige regen neemt het zicht sterk af en kunnen wegen glad worden.

Wees voorbereid

Na een dag met recordhoge temperaturen lijkt Nederland zich dus op te moeten maken voor een compleet ander weertype. Wie vandaag of morgen de weg op gaat of buitenactiviteiten heeft gepland, doet er verstandig aan de actuele weersverwachtingen goed in de gaten te houden.

Na de uitzonderlijke hitte kan het weer namelijk binnen korte tijd omslaan naar stevige onweersbuien met potentieel gevaarlijke omstandigheden. Daarom adviseren de autoriteiten om waakzaam te blijven en waarschuwingen van het KNMI op te volgen.

Continue Reading

Trending

  • Actueel1 jaar ago

    Hardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’

  • Actueel1 jaar ago

    Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien

  • Actueel1 jaar ago

    Martijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’

  • Actueel1 jaar ago

    Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald

  • Actueel1 jaar ago

    André Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg

  • Actueel1 jaar ago

    Ophef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg

  • Actueel1 jaar ago

    Volgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔

  • Actueel1 jaar ago

    Zangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten