Connect with us

Actueel

Ondernemers uit Laren zijn woedend op Linda de Mol: ´We zijn helemaal klaar met haar!´

Avatar foto

Published

op

De terugkeer van de populaire serie Gooische Vrouwen heeft voor veel opschudding gezorgd in het Gooi. Hoewel de een enthousiast is over de revival, zijn anderen, zoals Angela de Jong, kritisch over de meerwaarde ervan. Toch blijft de serie zorgen voor aandacht, zowel voor de cast als voor de opnamelocaties. Maar achter de schermen blijkt niet iedereen tevreden te zijn over Linda de Mol en haar team.

Teleurgestelde bloemist

Jeroen Holla, een bloemenverkoper uit Laren, is diep teleurgesteld in Linda en haar productiecrew. Zijn bloemenkraam zou worden gebruikt als decor voor een scène in de serie. “Ik had alles netjes voorbereid en stond helemaal klaar,” vertelt Jeroen. Maar de filmploeg kwam nooit opdagen. “Ze zouden eerst ergens gaan eten en daarna naar mij komen, maar er kwam niemand. Ik heb tot de avond gewacht en ben toen maar naar huis gegaan.”

De afwezigheid van de crew heeft Jeroen niet alleen tijd, maar ook inkomsten gekost. “Het voelt alsof ik voor niets mijn hele dag heb opgeofferd. Het minste wat ze hadden kunnen doen, is even laten weten dat ze niet zouden komen.”

Problemen bij brasserie Mauve

De bloemenverkoper is niet de enige die in de kou werd gezet. Ook Brasserie Mauve in Laren heeft zo’n ervaring met het team van Gooische Vrouwen. “Ze hadden het halve terras gereserveerd,” vertelt medewerker Ron Wieten. “Maar een dag van tevoren belden ze af.”

Volgens Ron zorgde dat voor grote frustratie. “We hadden ons reserveringssysteem afgesloten voor andere gasten. Uiteindelijk hebben ze het goedgemaakt door onze naam prominent in beeld te brengen in de serie, maar eerlijk gezegd merken we daar nog weinig van. Bij ons is het altijd al druk.”

Opnamelocaties trekken publiek

Ondanks de teleurstelling van sommige ondernemers, zorgt de serie wel voor een toestroom van bezoekers naar de opnamelocaties. Vooral restaurant Brink20, waar de Gooise dames aan een ronde tafel zaten, is populair bij fans. “Je hoort mensen fluisteren: ‘Kijk, daar zaten ze,’” vertelt een medewerker. “We zien nu allerlei dialecten langskomen in de zaak.”

Voor sommige ondernemers betekent dit extra omzet, maar anderen blijven achter met gemengde gevoelens. Terwijl sommige locaties profiteren van de bekendheid, hebben anderen vooral last gehad van annuleringen en teleurstellingen.

Kritiek op Linda’s team

De gebeurtenissen roepen vragen op over de organisatie en professionaliteit van de productie. Lokale ondernemers hadden gehoopt op een eerlijke samenwerking en extra zichtbaarheid, maar voelen zich nu vooral misleid. De kritiek op Linda de Mol en haar team stapelt zich op, en dit incident voegt daar een nieuwe dimensie aan toe.

Blijvende verdeeldheid

De revival van Gooische Vrouwen lijkt niet alleen de meningen van kijkers te verdelen, maar ook de gevoelens van lokale ondernemers in het Gooi. Terwijl sommige bedrijven profiteren van de extra aandacht, voelen anderen zich in de steek gelaten. Het is nog maar de vraag of Linda en haar team deze schade weten te herstellen. Eén ding is zeker: deze opnames zullen in Laren nog lang onderwerp van gesprek blijven.

Actueel

Bezoekers zijn woest: Dit betaal je nu in de Efteling voor een frietje en frisdrank

Avatar foto

Published

op

Efteling-bezoekers schrikken van stijgende prijzen: “Een dag vol magie, maar ook vol rekenen”

Een dagje Efteling staat voor velen gelijk aan verwondering. Het is de plek waar kinderen sprookjes tot leven zien komen en volwassenen hun zorgen even vergeten. Toch merken steeds meer gezinnen dat dit dagje uit flink in de papieren begint te lopen.

De entreeprijzen zijn de laatste jaren gestegen, maar vooral de horecaprijzen in het park zorgen voor gespreksstof. Van een simpel flesje fris tot een glas wijn — de kosten lopen snel op. Wat ooit een zorgeloze uitstap was, vraagt tegenwoordig om wat meer planning en afweging.


Dorst lessen wordt prijzig

Wie tegenwoordig dorst krijgt in de Efteling, merkt al snel dat een drankje halen een kostbare aangelegenheid is geworden. Een flesje frisdrank zoals cola, sinas of cassis kost in 2025 €4,10.

Ter vergelijking: in 2024 betaalde een bezoeker nog €3,70 voor hetzelfde flesje. Ook populaire varianten als Lipton Ice Tea of de Spa-lijn zijn meegestegen.

Voor gezinnen met kinderen tikt het bedrag extra snel aan. Ook kinderdrankjes zoals Fristi en Chocomel zijn duurder geworden, waardoor een eenvoudig rondje drankjes voor vier personen al snel boven de vijftien euro uitkomt.

“We nemen tegenwoordig zelf pakjes drinken mee,” vertelt een moeder uit Rotterdam. “De kinderen vinden het niet erg, maar het scheelt ons echt een hoop geld over de dag.”

Continue Reading

Trending

  • Actueel11 maanden geleden

    Hardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’

  • Actueel10 maanden geleden

    Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien

  • Actueel10 maanden geleden

    Martijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’

  • Actueel9 maanden geleden

    Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald

  • Actueel10 maanden geleden

    André Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg

  • Actueel10 maanden geleden

    Volgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔

  • Actueel10 maanden geleden

    Ophef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg

  • Actueel10 maanden geleden

    Zangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten