Actueel
NPO-presentatrice overwoog ontslag om te veel witte collega’s 🤨

Er is een rel ontstaan rondom het NPO-programma Bar Laat. Amber Kortzorg, een bekende presentatrice binnen de omroep, heeft felle kritiek geuit op het gebrek aan diversiteit binnen het presentatieteam van het programma. Volgens Kortzorg is het onacceptabel dat de drie huidige presentatoren allemaal wit zijn. Haar frustratie ging zelfs zo ver dat ze overwoog ontslag te nemen.
Inclusiviteit onder vuur
Het programma Bar Laat wordt gepresenteerd door Jeroen Pauw en Sophie Hilbrand. Wanneer een van hen niet beschikbaar is, valt journalist Tim de Wit in. Dit besluit is echter slecht gevallen bij Amber Kortzorg.
In een interview met Vrouw geeft Kortzorg aan dat de maat vol was toen bekend werd dat Tim de Wit als vaste vervanger werd aangesteld. Volgens haar had er een presentator van kleur op die plek moeten komen.
Amber Kortzorg: “Ik overwoog ontslag”
Kortzorg liet zich in het interview zeer kritisch uit over de gang van zaken. “Ik zit in allerlei adviescommissies voor inclusie en diversiteit. Er wordt mij altijd gevraagd mee te denken, en dat doe ik met liefde,” stelt ze. Maar volgens haar botst de huidige bezetting van Bar Laat volledig met de beloofde inspanningen voor inclusiviteit binnen de NPO.
“Als je na vijf jaar praten nog zo’n beslissing neemt, vind ik dat niet te verenigen,” aldus Kortzorg. Ze vindt het problematisch dat de presentatoren allemaal wit zijn.
“Drie witte gezichten is gewoon te veel.”
Wie had de plek moeten krijgen?
Op de vraag wie dan de plek van Tim de Wit had moeten innemen, had Kortzorg een duidelijk antwoord: “Nou, ik denk wel dat ik het had gekund. Maar als het in elk geval een vrouw was geworden, het liefst van kleur, had ik dat prima gevonden.”
Volgens Kortzorg had dit een sterk signaal kunnen zijn dat de NPO serieus werk maakt van diversiteit en representatie op televisie.
NPO nog niet met reactie
De NPO heeft nog niet gereageerd op de uitspraken van Kortzorg. Het is onduidelijk of de omroep deze kritiek intern bespreekt of dat er maatregelen worden genomen.
De discussie over diversiteit en inclusie binnen de publieke omroep blijft een gevoelig onderwerp. Kortzorgs uitspraken zorgen dan ook voor veel debat op social media, waarbij zowel voor- als tegenstanders zich uitspreken over haar standpunt.
Wat denk jij? Moet de NPO meer rekening houden met diversiteit in haar programmabegroting, of zijn de huidige keuzes gerechtvaardigd? Deel je mening in de reacties!

Actueel
Wendy van Hout draagt veel te klein topje en laat ze er zo uitfloepen

De beeldschone Wendy van Hout, partner van de welbekende campingmagnaat Peter Gillis, heeft onlangs haar eigen kledinglijn, genaamd “356 by Wendy,” gelanceerd.
Hoewel ze aanvankelijk dacht te kunnen profiteren van de
financiële ondersteuning van haar geliefde Peter, heeft de huidige
sluiting van zijn vakantieparken en een recente brand in één van de
parken haar gedwongen om haar kledinglijn actiever te promoten.
Wendy begrijpt dat er nu meer druk is om haar kledingcollectie
te verkopen als ze haar levensstijl wil handhaven, aangezien de
financiële situatie van Peter Gillis door de parksluitingen onder
druk staat.
Om haar kledinglijn te stimuleren, heeft Wendy besloten om een
gewaagde en verleidelijke aanpak te hanteren, aangezien ze maar al
te goed weet dat niets zo effectief is als een vleugje pikante
onthulling om de verkoopcijfers te doen stijgen.
In een TikTok-video heeft Wendy zichzelf op een speelse manier
in de schijnwerpers gezet, gekleed in een opvallend spijkerpak. Met
opzet heeft ze de bovenste knoopjes opengeknoopt, zodat kijkers een
subtieme inkijk krijgen.
Ze hoopt dat deze uitdagende aanpak zal bijdragen aan het
vergroten van de verkoop van haar kledinglijn. Deze extra inkomsten
zullen naar alle waarschijnlijkheid van pas komen, gezien de
financiële uitdagingen waarmee Peter Gillis momenteel te maken
heeft als gevolg van de tijdelijke sluiting van zijn
vakantieparken.
Wendy’s besluit om haar kledinglijn te promoten met een vleugje
sensualiteit weerspiegelt haar vastberadenheid om haar onderneming
te laten slagen in deze moeilijke tijden.
Het bewijst ook dat ze bereid is om actie te ondernemen en haar
steentje bij te dragen om financiële stabiliteit te garanderen voor
haar en haar partner, Peter Gillis. De komende periode zal
uitwijzen of deze gewaagde zet de verkoop van haar kledinglijn
daadwerkelijk zal stimuleren en of dit zal resulteren in een
welkome financiële impuls voor het koppel.
Wendy van Hout, de charmante partner van de welbekende
campingmagnaat Peter Gillis, heeft onlangs haar eigen kledinglijn
gelanceerd, genaamd “356 by Wendy.” In eerste instantie vertrouwde
ze op de financiële steun van Peter, maar door de recente sluiting
van zijn vakantieparken en een brandincident is ze gedwongen om
actiever haar kledinglijn te promoten.
De druk om haar kledingcollectie te verkopen is toegenomen,
aangezien de financiële situatie van Peter Gillis door de
parksluitingen onder druk staat. Om haar kledinglijn te stimuleren,
heeft Wendy een gedurfde en verleidelijke aanpak gekozen, omdat ze
maar al te goed weet dat niets zo effectief is als een vleugje
pikante onthulling om de verkoopcijfers te verhogen.
In een TikTok-video heeft Wendy zichzelf op een speelse manier
in de schijnwerpers gezet, gehuld in een opvallend spijkerpak. Met
opzet heeft ze de bovenste knoopjes van het pak opengeknoopt,
waardoor kijkers een subtiele inkijk krijgen.
Ze hoopt dat deze gedurfde aanpak zal bijdragen aan het
vergroten van de verkoop van haar kledinglijn. Deze extra inkomsten
zullen waarschijnlijk van pas komen, gezien de financiële
uitdagingen waarmee Peter Gillis momenteel te maken heeft als
gevolg van de tijdelijke sluiting van zijn vakantieparken.
Wendy’s beslissing om haar kledinglijn te promoten met een
vleugje sensualiteit getuigt van haar vastberadenheid om haar
onderneming te laten slagen in deze moeilijke tijden. Het
illustreert ook haar bereidheid om actie te ondernemen en haar
steentje bij te dragen om financiële stabiliteit te waarborgen voor
haar en haar partner, Peter Gillis.
De komende tijd zal uitwijzen of deze gewaagde zet daadwerkelijk zal leiden tot een stijging in de verkoop van haar kledinglijn en of dit zal resulteren in een welkome financiële impuls voor het koppel.
https://www.tiktok.com/@365bywendy.brands/video/7324280878916504865
-
Actueel8 maanden geleden
Hardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’
-
Actueel7 maanden geleden
Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien
-
Actueel7 maanden geleden
Martijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’
-
Actueel7 maanden geleden
Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald
-
Actueel8 maanden geleden
André Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg
-
Actueel7 maanden geleden
Volgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔
-
Actueel7 maanden geleden
Ophef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg
-
Actueel7 maanden geleden
Zangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten