Connect with us

Actueel

Gordon verklapt echte reden voor ruzie met Gerard Joling: ´Dit verandert alles!´

Published

on

Ooit waren Geer en Goor onlosmakelijk verbonden op de Nederlandse televisie. Maar nu, na jarenlang samenwerken, is er een flinke breuk ontstaan tussen Gordon en Gerard Joling. In een aflevering van Bij Andy In De Auto! vertelt Gordon voor het eerst de reden achter hun ruzie.

Het breukpunt

In het programma van Andy van der Meyde, waarin bekende Nederlanders elkaar ontmoeten voor een autorit en intieme gesprekken delen, kwam Gordon openlijk terug op zijn vete met Gerard.

Volgens Gordon hadden hij en Gerard afgesproken om samen een nieuw seizoen van Geer en Goor over de vloer te maken op SBS6. Tot zijn verbazing tekende Gerard echter ineens een solocontract bij RTL, wat bij Gordon flink in het verkeerde keelgat schoot.

Geldkwestie

Maar dat was niet alles. Gordon gaf ook aan dat hij achteraf hoorde dat hij jarenlang minder betaald kreeg dan Gerard voor hetzelfde werk.

Dit was nooit de afspraak geweest, en het bleek voor Gordon een flinke klap. “Je hoort ook nog eens dat je jarenlang in de zeik bent genomen omdat hij veel meer geld heeft gekregen voor het werk dat we deden, terwijl dat nooit de afspraak is geweest,” vertelde Gordon in het gesprek met Andy. Andy reageerde direct met een instemmende opmerking: “Dat is wel een kutstreek.”

Weemoed en frustratie

Gordon gaf aan dat hij baalde van hoe alles gelopen is. Hij kan niet begrijpen waarom Gerard, juist vanwege geld, besloot de samenwerking te beëindigen.

“Ik zie die filmpjes op TikTok voorbij komen en moet er nog steeds vreselijk om lachen. Dan denk ik met weemoed terug aan de tijd dat we het zo leuk hadden,” zei Gordon. “Hoe kortzichtig ben je geweest om dat te vernietigen? Het is dommigheid.”

Grappen over de tijd

Hoewel Gordon duidelijk geïrriteerd is door de gang van zaken, kon hij de situatie niet helemaal serieus houden. Toen Andy opmerkte dat ze zonder deze ruzie wellicht veel langer door hadden kunnen gaan, reageerde Gordon met een knipoog: “Hij is tien jaar ouder, dus hij heeft niet zo lang meer.”

Actueel

KNMI slaat opnieuw alarm: zware weerwaarschuwing afgegeven

Published

on

Nederland beleeft vandaag een uitzonderlijke weerdag. Voor het eerst heeft het KNMI code rood afgegeven vanwege extreme hitte. In grote delen van het land lopen de temperaturen op tot ver boven de 35 graden, terwijl in het zuidoosten lokaal zelfs de 40 graden kan worden aangetikt. Daarmee behoort deze dag tot de heetste junidagen die ooit zijn gemeten.

Historische hitte

Van noord tot zuid stijgt het kwik vandaag fors. In veel regio’s wordt het tussen de 35 en 40 graden. Vooral in het zuiden en zuidoosten kan de temperatuur lokaal de grens van 40 graden bereiken.

Naast de extreme hitte schijnt de zon volop. Er is slechts wat sluierbewolking aanwezig en de zwakke tot matige wind zorgt nauwelijks voor verkoeling. Daardoor voelt het buiten nog warmer aan dan de thermometer aangeeft.

Het KNMI waarschuwt nadrukkelijk voor gezondheidsrisico’s. Mensen wordt geadviseerd zware lichamelijke inspanning te vermijden, voldoende water te drinken en waar mogelijk de schaduw of een koele ruimte op te zoeken. Ook is het belangrijk de huid goed te beschermen tegen de felle zon, omdat verbranding al binnen korte tijd kan optreden.

Grote gevolgen door code rood

De uitzonderlijke weersituatie heeft inmiddels grote gevolgen. Diverse evenementen zijn uit voorzorg afgelast of aangepast. Ook festival Deqon heeft maatregelen moeten nemen vanwege de extreme omstandigheden.

Daarnaast riep minister Van Aartsen werkgevers op om werknemers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Die oproep kwam echter pas later op de ochtend, toen veel mensen hun werkdag al waren begonnen, waardoor de praktische impact beperkt bleef.

Van tropische hitte naar zwaar onweer

Meteorologen wijzen erop dat zulke extreme hitte vaak eindigt met stevige onweersbuien. Dat scenario lijkt zich ook deze keer te gaan voltrekken.

Voor vanavond geldt in een aantal provincies al code geel vanwege onweersbuien die gepaard kunnen gaan met stevige regenval, hagel en windstoten.

Morgenavond neemt het risico verder toe

Voor morgenavond verwacht het KNMI een veel grotere weersomslag. Daarom is inmiddels voor het hele land code geel afgegeven vanwege de kans op zwaar onweer.

Volgens de verwachting kunnen zich krachtige onweersbuien ontwikkelen die lokaal veel regen in korte tijd brengen. Daarnaast bestaat er kans op grote hagelstenen en windstoten tot ongeveer 100 kilometer per uur.

Kans op schade en wateroverlast

Door de combinatie van zware regen, hagel en harde wind bestaat het risico op flinke overlast. Takken en bomen kunnen afbreken of omwaaien, terwijl straten en tunnels in korte tijd onder water kunnen lopen wanneer de buien veel neerslag achterlaten.

Ook het verkeer kan hinder ondervinden van de plotselinge weersomslag. Door hevige regen neemt het zicht sterk af en kunnen wegen glad worden.

Wees voorbereid

Na een dag met recordhoge temperaturen lijkt Nederland zich dus op te moeten maken voor een compleet ander weertype. Wie vandaag of morgen de weg op gaat of buitenactiviteiten heeft gepland, doet er verstandig aan de actuele weersverwachtingen goed in de gaten te houden.

Na de uitzonderlijke hitte kan het weer namelijk binnen korte tijd omslaan naar stevige onweersbuien met potentieel gevaarlijke omstandigheden. Daarom adviseren de autoriteiten om waakzaam te blijven en waarschuwingen van het KNMI op te volgen.

Continue Reading

Trending

  • Actueel1 jaar ago

    Hardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’

  • Actueel1 jaar ago

    Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien

  • Actueel1 jaar ago

    Martijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’

  • Actueel1 jaar ago

    Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald

  • Actueel1 jaar ago

    André Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg

  • Actueel1 jaar ago

    Ophef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg

  • Actueel1 jaar ago

    Volgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔

  • Actueel1 jaar ago

    Zangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten