Actueel
Gordon is doodziek en moet aan infuus: ´Drie zakken vol!´
Het zit Gordon de laatste tijd niet mee. De entertainer verblijft opnieuw in Zuid-Afrika, maar in plaats van te genieten van de zon en zijn avonturen, is hij zwaar ziek geworden. Zo ziek zelfs dat hij aan het infuus ligt. Via Instagram deelt hij hoe hij getroffen is door een hevige buikgriep en nauwelijks op zijn benen kan staan.
Opnieuw pech voor Gordon
Hoewel Gordon eerder nog genoot van het leven in Zuid-Afrika, waar hij vorig maand een spannende tijd beleefde, sloeg het noodlot al snel toe. Eerst werd hij beroofd van een dierbare armband, en nu kampt hij met serieuze gezondheidsproblemen. Sinds gisteren is hij volledig uitgeschakeld en moet hij noodgedwongen in zijn appartement blijven. Zijn toestand is zo ernstig dat hij aan het infuus is gelegd.

Een helse nacht
De afgelopen nacht was voor Gordon een ware marteling. Hij heeft naar eigen zeggen talloze keren naar het toilet gemoeten en kon op een gegeven moment zelfs de weg niet meer vinden.

,,Die arme onderburen. Volgens mij is het gebouw omhoog gekomen de afgelopen nacht. Ik denk serieus dat ik – dat is niet overdreven – veertig keer naar het toilet geweest ben. En pas de laatste keer kon ik het vinden. Hahahaha.”
Zijn uitbundige humor kan echter niet verhullen hoe ellendig hij zich voelt. De entertainer geeft toe dat de situatie allesbehalve grappig is.

Bezoek van een dokter
Omdat zijn klachten aanhielden, schakelde Gordon medische hulp in. Een arts kwam bij hem langs om hem te onderzoeken en bevestigde dat hij een flinke buikgriep te pakken heeft. ,,Nee, ik maak wel een grapje, maar het is de hel. De dokter is net geweest. Toevallig heel knap ook,” grapt hij.
Ondanks zijn beroerde toestand probeert hij nog wat humor te vinden in de situatie. ,,Ja… Ik maak er maar een lolletje van. Hij zegt: ‘Het is buikgriep.’ Ik zeg: ‘O, ja? Ik lig liever met een Griek op bed.’”

Herstel afwachten
Het is nog onduidelijk hoe lang Gordon nodig heeft om te herstellen. Voorlopig lijkt hij nergens heen te kunnen en is hij volledig afhankelijk van rust en medische zorg. Zijn fans leven massaal met hem mee en wensen hem beterschap.
Hopelijk knapt hij snel op en kan hij weer genieten van zijn verblijf in Zuid-Afrika. Voor nu blijft hij echter uitgeschakeld, wachtend op beter tijden.
Actueel
Vriendin van Cody Gakpo deelt intens triest nieuws: kindje van Oranje-speler overleden

Cody Gakpo en zijn partner Noa van der Bij hebben verdrietig nieuws gedeeld. Via Instagram maakten zij bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. De emotionele boodschap leidde direct tot veel steunbetuigingen van fans, ploeggenoten en andere bekende sporters.
Emotioneel bericht op Instagram
Noa van der Bij deelde het aangrijpende nieuws zaterdagmiddag via haar Instagram-account.
“Met een gebroken hart delen we het verdrietige nieuws dat onze kleine jongen tijdens de zwangerschap is overleden. Dank jullie wel voor alle liefde en steun.”
In hetzelfde bericht onthulde ze ook de naam die zij en Cody voor hun zoontje hadden gekozen: Elijah Raphael Gakpo.
Bijzonder moment in de kerk
Naast het verdrietige nieuws vertelde Noa over een bijzonder moment dat veel betekenis voor haar en Cody kreeg.
Na het verlies gingen zij samen naar de kerk om een kaarsje aan te steken. Vervolgens bezochten ze met hun zoontje Samuel de speeltuin bij de kerk.
Daar ontmoetten ze een ander kindje dat dezelfde naam droeg als hun ongeboren zoon.
“Er was daar ook een jongetje dat Elijah heette. We zagen dat als een bijzonder teken. Het gaf ons het gevoel dat onze kleine jongen nooit ver weg is.”
Die woorden raakten veel mensen die het bericht lazen.
Steun uit de voetbalwereld
Kort na de bekendmaking stroomden de steunbetuigingen binnen. Fans, collega’s en volgers lieten massaal weten mee te leven met het gezin.
Veel reacties bevatten woorden van medeleven en steun voor Cody, Noa en hun familie in deze moeilijke periode.
3ET4W70 Netherland’s Cody Gakpo running forward with the ball during the FIFA World Cup 2026 Group F match between Netherlands and Sweden at Houston Stadium on June 20, 2026 in Houston, United States. (Photo by Torbjorn Tande/DeFodi Images)
Eerste zoon Samuel
Cody Gakpo en Noa van der Bij werden in april 2024 ouders van hun eerste zoon, Samuel.
Tijdens het WK in de Verenigde Staten waren Noa en Samuel regelmatig aanwezig om de Oranje-aanvaller te ondersteunen. Zo bezochten zij onder meer trainingen van het Nederlands elftal tijdens de familiedagen.
De beelden van het jonge gezin maakten destijds veel indruk bij supporters.
WK verloopt sportief succesvol
Ondanks het persoonlijke verdriet beleeft Gakpo sportief een sterk wereldkampioenschap.
De aanvaller was in de groepsfase belangrijk voor Oranje met twee doelpunten en een assist. Nederland sloot de poule af als groepswinnaar en plaatste zich daarmee voor de knock-outfase van het WK.
In de volgende ronde neemt het Nederlands elftal het op tegen Marokko.
Veel medeleven
Het nieuws over het verlies van het ongeboren kindje heeft veel losgemaakt. Op sociale media spreken duizenden mensen hun medeleven uit en wensen zij Cody Gakpo, Noa van der Bij, zoon Samuel en hun familie veel sterkte toe in deze moeilijke periode.
Het gezin vraagt vooral om rust en bedankt iedereen voor de vele steunbetuigingen die zij inmiddels hebben ontvangen.
Bron: AD
-
Actueel1 jaar agoHardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’
-
Actueel1 jaar agoJutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien
-
Actueel1 jaar agoMartijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’
-
Actueel1 jaar agoKijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald
-
Actueel1 jaar agoAndré Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg
-
Actueel1 jaar agoOphef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg
-
Actueel1 jaar agoVolgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔
-
Actueel1 jaar agoZangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten