Connect with us

Actueel

Een kandidaat uit Winter vol Liefde ligt op sterven 😭

Published

on

Zeven maanden geleden kreeg Winter Vol Liefde-deelnemer Maarten van Gent slecht nieuws. Artsen vertelden hem dat hij alvleesklierk*nker heeft en nog maar drie maanden te leven had. Toch blijft hij opvallend kalm onder zijn situatie. “Ik maak me er totaal niet druk om,” zegt hij in een openhartig interview met Story.


Een keiharde diagnose

Toen Maarten te horen kreeg dat hij ongeneeslijk z!ek was, stond zijn wereld even stil. Toch koos hij ervoor om zijn leven niet door angst te laten bepalen. “Mensen zeggen tegen me dat ik moet v*chten, maar daar heb ik geen boodschap aan,” zegt hij. “Ik geloof niet in v*chten tegen k*nker. Wat komt, dat komt.”

Zijn nuchtere houding is iets wat kijkers van Winter Vol Liefde al eerder opviel. Hij was een man van weinig woorden en hield zijn emoties vaak voor zichzelf. In het programma kwam hij soms wat afstandelijk over, en datzelfde lijkt nu het geval te zijn bij zijn z!ekte.

“Veel mensen zeggen: ‘Sterkte,’ maar ik begrijp niet goed waarom,” vertelt hij. “Wat moet ik doen met sterkte wensen? Met d00dgaan? Ze bedoelen het vast goed, maar voor mij heeft het geen zin.”


Een onverwachte behandeling

In eerste instantie zag Maarten er geen nut in om een behandeling te starten. Hij wilde geen zware chemotherapie ondergaan om zijn leven een paar maanden te rekken. Toch dachten zijn zonen Jan Aare (29) en Robin (20), en hun moeder Piret daar anders over. Zij drongen erop aan dat hij toch een poging zou wagen.

Uiteindelijk besloot Maarten mee te gaan in hun wens en startte hij een chemokuur. “Ik deed het vooral voor hen,” geeft hij toe. “Ze hadden er veel moeite mee en wilden niet dat ik zomaar opgaf.”

De kans op succes was klein, maar tot ieders verrassing sloeg de behandeling enigszins aan. Zijn gezondheid stabiliseerde, en hij kreeg meer tijd dan aanvankelijk werd verwacht. Toch koos Maarten er na een paar maanden voor om te stoppen met de chemo. “Ik zag er het nut niet meer van in,” legt hij uit. “Ik voelde me zwak en misselijk, en het leverde me niets op.”


Leven met de d00d in zicht

Sinds zijn diagnose is Maarten dertig kilo afgevallen, maar zijn nuchterheid heeft hij niet verloren. “Mijn enige zorg is dat ik geen pijn wil lijden,” zegt hij. Gelukkig heeft hij daarvoor medicatie. “Ik heb oxycodon en die pillen helpen goed.”

Hij maakt zich niet druk over zijn eigen lot, maar wel over het verdriet dat hij achterlaat. “Voor mijn dierbaren is dit veel erger dan voor mij,” vertelt hij. “Zij moeten straks zonder mij verder, en dat is moeilijk. Maar ik probeer hen zo goed mogelijk voor te bereiden.”

Ondertussen krijgt hij veel steunbetuigingen van mensen om hem heen. De reacties zijn hartverwarmend, maar soms ook lastig. “Mensen hebben vaak meer moeite met mijn situatie dan ikzelf,” merkt hij op. “Ze weten niet goed wat ze moeten zeggen.”


Winter Vol Liefde: geen liefde, wel prachtige beelden van Estland

Zijn deelname aan Winter Vol Liefde leverde hem uiteindelijk geen relatie op. Vrouwen vonden hem afstandelijk en moeilijk te peilen. Zelf kijkt hij er niet rouwig op terug. “Ik wist van tevoren dat het lastig zou worden,” zegt hij.

Voor Maarten draaide het avontuur niet alleen om de liefde. “Ik wilde vooral Estland laten zien,” vertelt hij. “Het is een prachtig land en ik hoop dat mensen door het programma nieuwsgierig zijn geworden.”

Hij kijkt met tevredenheid terug op zijn deelname, ook al vond hij niet de ware liefde. “Het was een mooie ervaring. Ik heb mezelf laten zien zoals ik ben, zonder fratsen.”


Rust vinden in de laatste fase

Met de tijd die hij nog heeft, probeert Maarten zo normaal mogelijk te leven. Hij brengt tijd door met zijn familie, geniet van de kleine dingen en blijft in zijn geliefde Estland. “Ik voel me hier thuis. Hier wil ik mijn laatste dagen doorbrengen.”

Zijn nuchtere instelling helpt hem om het onvermijdelijke te accepteren. “Ik heb een mooi leven gehad,” zegt hij. “En als het straks voorbij is, dan is het voorbij.”

Zijn verhaal is er een van acceptatie, liefde en loslaten. Ondanks de zware diagnose blijft hij trouw aan zichzelf. Voor Maarten draait het niet om v*chten tegen het onvermijdelijke, maar om het waarderen van wat er nog is. En dat is misschien wel de krachtigste boodschap die hij achterlaat.

Actueel

Vriendin van Cody Gakpo deelt intens triest nieuws: kindje van Oranje-speler overleden

Published

on

Cody Gakpo en zijn partner Noa van der Bij hebben verdrietig nieuws gedeeld. Via Instagram maakten zij bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. De emotionele boodschap leidde direct tot veel steunbetuigingen van fans, ploeggenoten en andere bekende sporters.

Emotioneel bericht op Instagram

Noa van der Bij deelde het aangrijpende nieuws zaterdagmiddag via haar Instagram-account.

“Met een gebroken hart delen we het verdrietige nieuws dat onze kleine jongen tijdens de zwangerschap is overleden. Dank jullie wel voor alle liefde en steun.”

In hetzelfde bericht onthulde ze ook de naam die zij en Cody voor hun zoontje hadden gekozen: Elijah Raphael Gakpo.

Bijzonder moment in de kerk

Naast het verdrietige nieuws vertelde Noa over een bijzonder moment dat veel betekenis voor haar en Cody kreeg.

Na het verlies gingen zij samen naar de kerk om een kaarsje aan te steken. Vervolgens bezochten ze met hun zoontje Samuel de speeltuin bij de kerk.

Daar ontmoetten ze een ander kindje dat dezelfde naam droeg als hun ongeboren zoon.

“Er was daar ook een jongetje dat Elijah heette. We zagen dat als een bijzonder teken. Het gaf ons het gevoel dat onze kleine jongen nooit ver weg is.”

Die woorden raakten veel mensen die het bericht lazen.

Steun uit de voetbalwereld

Kort na de bekendmaking stroomden de steunbetuigingen binnen. Fans, collega’s en volgers lieten massaal weten mee te leven met het gezin.

Veel reacties bevatten woorden van medeleven en steun voor Cody, Noa en hun familie in deze moeilijke periode.

3ET4W70 Netherland’s Cody Gakpo running forward with the ball during the FIFA World Cup 2026 Group F match between Netherlands and Sweden at Houston Stadium on June 20, 2026 in Houston, United States. (Photo by Torbjorn Tande/DeFodi Images)

Eerste zoon Samuel

Cody Gakpo en Noa van der Bij werden in april 2024 ouders van hun eerste zoon, Samuel.

Tijdens het WK in de Verenigde Staten waren Noa en Samuel regelmatig aanwezig om de Oranje-aanvaller te ondersteunen. Zo bezochten zij onder meer trainingen van het Nederlands elftal tijdens de familiedagen.

De beelden van het jonge gezin maakten destijds veel indruk bij supporters.

WK verloopt sportief succesvol

Ondanks het persoonlijke verdriet beleeft Gakpo sportief een sterk wereldkampioenschap.

De aanvaller was in de groepsfase belangrijk voor Oranje met twee doelpunten en een assist. Nederland sloot de poule af als groepswinnaar en plaatste zich daarmee voor de knock-outfase van het WK.

In de volgende ronde neemt het Nederlands elftal het op tegen Marokko.

Veel medeleven

Het nieuws over het verlies van het ongeboren kindje heeft veel losgemaakt. Op sociale media spreken duizenden mensen hun medeleven uit en wensen zij Cody Gakpo, Noa van der Bij, zoon Samuel en hun familie veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

Het gezin vraagt vooral om rust en bedankt iedereen voor de vele steunbetuigingen die zij inmiddels hebben ontvangen.

Bron: AD

Continue Reading

Trending

  • Actueel1 jaar ago

    Hardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’

  • Actueel1 jaar ago

    Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien

  • Actueel1 jaar ago

    Martijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’

  • Actueel1 jaar ago

    Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald

  • Actueel1 jaar ago

    André Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg

  • Actueel1 jaar ago

    Ophef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg

  • Actueel1 jaar ago

    Volgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔

  • Actueel1 jaar ago

    Zangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten