Connect with us

Actueel

Albert Verlinde schrikt van coke snuivende Gordon: ‘Hij is patiënt’

Published

on

Albert Verlinde (63) heeft zich uitgesproken over het recente interview van Gordon (56) bij Andy van der Meijde. De entertainmentjournalist vindt het ronduit triest dat Gordon, ondanks eerdere uitspraken over zijn afkickpogingen, openlijk toegeeft nog steeds cocaïne te gebruiken.

“Hij heeft zo lopen koketteren met: ‘Ik ga naar Zuid-Afrika, ik ga weer afkicken’,” sneert Albert in Vandaag Inside.

Gordon onthulde in het interview intieme details over zijn seksleven, zijn verstoorde vriendschap met Gerard Joling en zijn blijvende drugsgebruik. Dat zorgt voor felle reacties, vooral omdat hij eerder claimde zijn leven te willen beteren.


Hypocrisie en zelfmedelijden

Albert Verlinde vindt Gordon een wandelend tegenstrijdigheid. Hij hekelt vooral hoe Gordon altijd verkondigt dat hij niveau wil en anderen niet wil afzeiken, maar vervolgens juist datgene doet waar hij anderen van beschuldigt.

“Gordon wil klasse uitstralen, maar ondertussen zit hij gewoon oud zeer op te rakelen en zichzelf compleet in de slachtofferrol te zetten.”

Volgens Verlinde blijft Gordon zoeken naar aandacht en lijkt hij niet in staat om het hoofdstuk media af te sluiten.

“Je hebt een hartstikke leuke tent in Blaricum, Blushing op het Museumplein loopt goed. Waarom blijf je telkens die ellende oprakelen?”


Cocaïnegebruik: klap in het gezicht van afkickers

Het meest schokkende aan het interview is volgens Verlinde Gordons openheid over zijn cokegebruik. Hoewel Gordon beweert dat hij veel minder gebruikt dan vroeger, vindt Verlinde dit een klap in het gezicht van mensen die écht van hun verslaving af proberen te komen.

“Een vriend van mij is totaal van de drank afgekickt, dat is een traject. Hij drinkt al vier jaar geen druppel meer. En dan heb je Gordon, die daar stoer over doet en nu gewoon zegt: ‘Ja, ik gebruik af en toe nog coke’.”

Dit botst volgens Verlinde met alles wat Gordon in het verleden heeft gezegd.

“Hij heeft met zoveel drama geroepen dat hij ging afkicken in Zuid-Afrika. Wat moet je dan nu denken als je hoort dat hij het nog steeds doet? Dit is toch triest?”


Johan Derksen: ‘Hij gedraagt zich als een patiënt’

Johan Derksen uit ook zijn zorgen over Gordons mentale toestand.

“Hij gedraagt zich als een patiënt,” stelt Derksen droogjes.

Albert sluit zich daar met een sarcastische toon bij aan.

“Ja, dat is hij ook, haha. Ja, zei ik dat nou echt? Ja, dat zei ik.”

Ondanks de humor klinkt er ook een serieuze ondertoon in zijn woorden:

“Als je telkens roept dat je clean wilt blijven, maar ondertussen vrolijk vertelt dat je nog gebruikt, heb je jezelf totaal niet in de hand.”


Rechtszaken en angst voor kritiek

Het interview zorgde ook voor juridische bezorgdheid. Vandaag Inside mocht namelijk geen beelden laten zien uit het gesprek tussen Gordon en Andy van der Meijde.

“Waarom mogen we dat niet laten zien?” vroeg Merel Ek zich af.

Wilfred Genee legde uit:

“Omdat we dan een rechtszaak aan onze broek krijgen. Gordon gaat ons anders sueën.”

De tafelgenoten vinden het vreemd dat Gordon zichzelf openlijk uitlaat over privézaken, maar vervolgens iedereen aanklaagt die kritiek op hem heeft.

“Hij wil geen negativiteit over zichzelf horen, maar gooit wél zelf alles op straat. Hoe kun je daar dan zo krampachtig mee omgaan?” vraagt Wilfred zich af.


Wilfred Genee: ‘Waarom doet hij dit zichzelf aan?’

Een ander punt van kritiek is dat Gordon volgens eigen zeggen niets meer met de media te maken wil hebben, maar steeds terugkeert in interviews waarin hij oude vetes oprakelt.

Wilfred: “Hij wilde ook niet over Gerard praten en vervolgens gaat het tien minuten over Gerard. Waarom zou je dit jezelf aandoen?”

Volgens Albert zoekt Gordon bewust de publiciteit op, ondanks zijn eerdere uitspraken.

“Hij weet dat dit wordt uitgezonden. Zoek het dan gewoon niet meer op.”

Johan voegt toe:

“Hij zei in datzelfde interview ook dat hij niets meer met de media te maken wil hebben. En een zin later zei hij dat hij weer iets in de media ging doen. Hij is niet goed bij z’n hoofd.”


Verlinde’s conclusie: ‘Talpa verdient een prijs’

Albert vindt het bijzonder dat Talpa ooit serieus een tv-programma met Gordon wilde maken waarin hij mensen zou helpen.

“Daar zouden ze een prijs voor moeten krijgen. Dat ze dat programma niet hebben laten doorgaan, is de beste tv-beslissing van het jaar.”

Volgens Verlinde blijft Gordon een tragische figuur die niet zonder media-aandacht kan. Hij voorspelt dat hij over een paar maanden weer in de publiciteit zal duiken met nieuwe onthullingen en de geschiedenis zich zal herhalen.


Een man die zichzelf blijft tegenspreken

Gordons openhartige interview bij Andy van der Meijde levert hem weinig sympathie op bij collega’s en critici.

  • Zijn openheid over cocaïnegebruik wordt gezien als hypocriet na eerdere afkickbeloftes.
  • Zijn eeuwige conflicten met Gerard Joling en anderen blijven terugkomen.
  • Zijn behoefte aan aandacht is groter dan zijn wens om uit de media te blijven.

Wilfred Genee vat het het beste samen:

“De kern van het verhaal is dat hij niet begrijpt dat alles wat hij zegt tegen hem gebruikt wordt. Hij kan gewoon niet zonder de spotlights.”

Het lijkt erop dat Gordon altijd weer terugkomt – of het nu met een comeback in de media is, of met nieuwe drama’s die hem blijven achtervolgen.

Actueel

‘Knallende ruzie in Oranje-spelershotel na duel met Japan’

Published

on

Het 2-2 gelijkspel van het Nederlands elftal tegen Japan op het WK 2026 blijft de gemoederen bezighouden. In de podcast Kick Off van De Telegraaf bespreken journalisten Mike Verweij en Valentijn Driessen uitgebreid de wedstrijd, waarbij vooral de tactische keuzes van bondscoach Ronald Koeman onderwerp van gesprek zijn.

Volgens beide journalisten gaf Oranje een overwinning uit handen in een wedstrijd waarin het lange tijd op koers leek te liggen voor drie punten.

Vraagtekens bij de wissels van Koeman

Vooral de wissels van Koeman kregen kritiek. Verweij stelt dat de aanpassingen in de tweede helft niet het gewenste effect hadden en mogelijk zelfs hebben bijgedragen aan het verlies van controle over de wedstrijd.

Volgens hem mag daar intern best kritisch naar gekeken worden.

“Ik hoop dat er spelers zijn die zich afvragen waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt”, aldus Verweij. Vooral het feit dat Nederland na de 2-1 voorsprong snelheid en diepgang verloor, roept volgens hem vragen op.

Ook Valentijn Driessen begrijpt de keuzes niet volledig. Volgens hem speelde Oranje juist in de kaart van Japan door aanvallende dreiging van het veld te halen op een moment dat de tegenstander risico’s moest nemen.

Gravenberch krijgt lof

Waar er kritiek klonk op bepaalde onderdelen van het spel, was er ook ruimte voor complimenten. Ryan Gravenberch werd door Verweij nadrukkelijk genoemd als een van de uitblinkers aan Nederlandse zijde.

De middenvelder verzorgde de assists bij zowel de openingstreffer van Virgil van Dijk als de tweede Nederlandse treffer van Crysencio Summerville.

Volgens Verweij krijgt Gravenberch niet altijd de waardering die hij verdient.

De Liverpool-middenvelder speelde volgens hem een belangrijke rol in het aanvalsspel van Oranje en liet zien waarom hij op het hoogste niveau actief is. Met twee assists leverde hij een directe bijdrage aan beide Nederlandse doelpunten.

Discussie over rol van aanvoerder Van Dijk

Ook aanvoerder Virgil van Dijk werd na afloop besproken. Niet vanwege zijn doelpunt, maar vanwege zijn analyse van de wedstrijd na het laatste fluitsignaal.

Driessen vond dat Van Dijk als leider van het elftal eerst naar de collectieve verantwoordelijkheid had moeten kijken voordat individuele fouten werden benoemd.

Volgens de journalist droegen meerdere spelers verantwoordelijkheid voor de tegentreffers van Japan en had Oranje als geheel beter moeten verdedigen op cruciale momenten.

Met name bij de gelijkmaker in de slotfase zag Driessen meerdere spelers tekortschieten, waardoor hij van mening is dat de focus niet uitsluitend op individuele situaties mag worden gelegd.

Oranje laat kansen liggen

Voor het Nederlands elftal voelt het gelijkspel tegen Japan als een gemiste kans. Oranje kwam tweemaal op voorsprong, maar slaagde er niet in om die voorsprong vast te houden.

Daardoor begint Nederland het WK met één punt, terwijl concurrenten in de groep mogelijk direct afstand kunnen nemen.

De komende dagen zal de technische staf analyseren waar het misging. Vooral de fase na de 2-1 voorsprong zal daarbij onder de loep worden genomen.

Focus op herstel

Ondanks de teleurstelling blijft alles nog mogelijk voor Oranje op dit wereldkampioenschap. Met twee groepswedstrijden te gaan heeft Nederland nog volop kansen om zich te plaatsen voor de volgende ronde.

Wel is duidelijk dat de discussie over tactiek, wissels en leiderschap voorlopig nog niet zal verstommen. De wedstrijd tegen Japan heeft voldoende stof doen opwaaien om de komende dagen onderwerp van gesprek te blijven binnen en buiten het spelerskamp.

Continue Reading

Trending

  • Actueel1 jaar ago

    Hardnekkige gerucht blijkt tóch waar: ‘Dit heeft Marco Borsato allemaal met Maan gedaan!’

  • Actueel1 jaar ago

    Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien

  • Actueel1 jaar ago

    Martijn Krabbé deelt verdrietig bericht: ‘Zo lang heb ik nog’

  • Actueel1 jaar ago

    Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald

  • Actueel1 jaar ago

    André Hazes deelt per ongeluk beelden van vrij partijtje met Monique Westenberg

  • Actueel1 jaar ago

    Ophef: Lang Leve de Liefde-deelnemers Laura en Duco liggen te wippen en geven volledige show weg

  • Actueel1 jaar ago

    Volgers verdrietig door heftige post van Emma Heesters 😔

  • Actueel1 jaar ago

    Zangeres Maan laat op podium zien wat ze in huis heeft tijdens optreden. Daar kunnen de mannen wel van genieten